اخبار مهماقتصادی

در آستانه جشنواره معرفی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛ نگاه دولت توسعه کارآفرینی است/ مجوز کاریابی های مجازی داده می شود

کد خبر : 18688

بیش از ۷۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی را بانوان تشکیل می دهند که در همین راستا ۶۴ میلیارد تومان برای تقویت مشاغل خانگی از سوی دولت اختصاص یافته است.

در واپسین ساعات یک روز اداری فرصتی دست داد تا پیرو هماهنگی قبلی با جناب آقای مسکى روابط عمومی محترم اداره کار، دقایقی را پای گفتگو و مصاحبه با مدیر کل جوان و پرتلاش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بشینیم.
محمد سنجری که کمتر از یکسال از حضورش در کسوت مدیر کلی خراسان رضوی می گذرد، با تلاش و مجاهدتی شبانه روزی، منشأ اقداماتی مهم و کارآمد در خطه سرزمین خورشید شده و نگاه نوین وی به موضوع کارآفرینی، مشاغل خانگی و فضای کسب و کار مجازی موجب امیدواری و ارتقای انگیزه فعالان اقتصادی و اجتماعی استان شده است.
وی در گفتگو با صبح مشهد با بیان این که بیکاری امروزه یکی از چالش های اصلی و دغدغه مسئولین نظام به شمار می رود، افزود: دولت جهت اشتغال و کاهش فقر، توانمندی افراد و در راستای تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر آن شد تا با نگاهی جامع نگر، بسته فراگیر اشتغال را ابلاغ و اجرایی نماید.
محمد سنجری ادامه داد: با هدف گذاری انجام شده فقط در سرفصل مشاغل خانگی، مجوز ۵ هزار شغل صادر و بیش از ۶۴ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.
وی افزود: نگاه دولت در توجه و تمرکز به کار، به کارآفرینی و توسعه آن معطوف شده، لذا ما از هر نوع ایده و تفکری جدید که به نوآوری در محصول و یا بازار یابی های نوین، منجر شود حمایت می کنیم.
وی گفت: دولت بسترهای لازم را برای ایجاد اشتغال و برای اینکه افراد به سمت کار های کار آفرینانه و خلاقانه حرکت نمایند در تمامی زمینه ها از جمله کارورزی فارغ التحصیلان ، مهارت آموزی ، مشاغل خانگی ، طرح تکاپو و فراهم کرده است.
وی تاکید کرد : ایران همانند سایر کشورهای در حال توسعه نیازمند رشد اقتصادی بوده و بارزترین ابزاری که می تواند ما را در این راه به مقصود برساند، کارآفرینی است تا در سایه تحولات و تحقق ایده های خلاقانه، کشور عزیزمان به سوی شکوفایی اقتصادی گام برداشته و به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی به ضرورت تغییر نگرش و نگاه والدین به موضوع کار و شغل برای فرزندان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: سیل انبوه فارغ التحصیلان بیکار که فاقد هر گونه مهارت هستند، زنگ خطری است که امروز می تواند، سلامت جامعه را تهدید کند، لذا ما شعار هر ایرانی یک مهارت را داده ایم و برای تحقق آن از همه ظرفیت و توان خود استفاده و لازم است خانواده ها همراهی لازم را داشته باشند.
وی به فضای مجازی و کسب و کارهای نوین شکل گرفته هم اشاره کرد و گفت: فضای مجازی فرصتی و بستر بسیار خوبی برای کاهش هزینه های ایجاد شغل و کسب درآمد های بالا شده که در همین راستا، اداره ما صدور مجوز اولین کاریابی مجازی را در خراسان رضوی انجام داد.
گفتنی است، جشنواره معرفی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی، صبح سه شنبه ۱۳ آذرماه در سالن تلاش مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن