اقتصادی

تنها ۱۰ درصد کشاورزان خراسان رضوی برای سال آینده برنامه تولید دارند

کد خبر : 52665

ریس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تنها ۱۰ درصد تولیدکنندگان ما در عرصه کشاورزی دارای برنامه تولید هستند که این میزان بسیار کم است و از سطح پایین برنامه ریزی کشت و تولید در استان نشان دارد.

به گزارش صبح مشهد، غلامرضا قنبری روز یکشنبه در سی و هشتمین همایش تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی استان افزود: امروز در بخش کشاورزی دارای مسایل و مشکلاتی هستیم که در صورت حل نشدن ، هم امنیت تولید و هم امنیت غذایی کشور با مشکل مواجه می شود مثلا در تامین نیاز گندم کشور سالهایی به خودکفایی رسیده ایم اما برخی سالها دچار مشکل بودیم.

وی اظهار کرد: توان خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی را داریم اما حوزه کشاورزی در گام دوم انقلاب نیاز به ریل گذاری جدید دارد به عنوان مثال خراسان رضوی رکورد تولید شیر در هر گاوداری قابل افزایش تا چهار برابر است که از وجود ظرفیتهای زیاد در تولید این محصول نشان دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت :راهی نداریم که مرزهای تولید و کشاورزی را در نوردیم و به مازاد تولید برسیم و برنامه محور بودن و چشم انداز داشتن در این مسیر باید محقق شود و تولید در بخش کشاورزی باید صادرات محور شود تا هم ارزش افزوده و هم افزایش کیفیت محصولات را موجب شود.

قنبری افزود: ارتباط با حوزه دانش و دانش بنیان عمل کردن لازمه پیشرو بودن تولید در بخش کشاورزی است و تولید باید با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر سهم خود را در بازار مصرف منطقه و جهان نداشته باشیم برای تولید و تامین داخل نیز دچار مشکل می شویم.

در این مراسم از منتخبان ۱۱۸ کشاورز و تولید کنندگان نمونه ملی و استانی در بخش کشاورزی و دامداری خراسان رضوی تجلیل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن