اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی یک روز زودتر برگزار می‌شود

کد خبر : 52530

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:ویژه برنامه آیین بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی امسال یک روز زودتر با حضور علاقه مندان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، سید جواد موسوی روز شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل شهادت امام جعفر صادق در روز ۲۶ اردیبهشت ماه و طراحی برنامه های شاد و مفرح ، برگزاری آیین بزرگداشت یک روز زودتر و در تاریخ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

وی ضمن دعوت از تمامی مردم و علاقه مندان به شرکت در این آیین اضافه کرد: مراسم این روز از ساعت ۱۶ با حضور مقامات عالی رتبه و میهمانان داخلی و نمایندگان کنسولگریهای مختلف با گلباران آرامگاه حماسه سرای ایران زمین آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:قرائت پیام رییس جمهوری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت جداگانه ، سخنرانی مقامات و شخصیتهای حاضر در مراسم و اهدای نشان عالی فردوسی به فردوسی پژوهان از دیگر برنامه های این روز است.

موسوی افزود: اجرای سرود ملی توسط ۱۵۰ نوجوان که لباس اقوام مختلف ایرانی را به نشان وحدت ملی بر تن کرده اند و اجرای شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی اظهار کرد:برگزاری همایش علمی فردوسی نیز در صبح روز یکشنبه در محل دانشگاه فردوسی با حضور استادان و پژوهشگران این عرصه به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۲۴ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد، روز فتح خرمشهر، که تحت عنوان هفته حماسه از پارسال نامگذاری شده است ، مجموعه آرامگاه فردوسی تا ساعت ۲۲ شب باز است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن