اسلاید شویادداشت روز

در نشست خبری مجمع تشکل‌های دانشجویی مشهد تاکید شد:

نامزدهای شورای شهر الگوی شهر اسلامی و پایتخت فرهنگی را در برنامه ها ارائه دهند

کد خبر : 40422

دبیر مجمع نمایندگی تشکل‌های دانشجویی مشهد پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام موجودیت مجمع تشکل‌های دانشجویی مشهد و اعلام برنامه مبنی بر پیگیری شفافیت لیست بندی‌های ائتلاف‌های سیاسی مشهد، اظهار کرد: از اواخر سال گذشته با هدف هم‌افزایی و با توجه به رخوتی که کرونا به‌وجود آورده تشکل‌های دانشجویی با محوریت سه تشکل احساس تکلیف کردند تا نسبت به خلاء فضا پا به میدان بگذارند و مجمعی با عنوان تشکل‌های دانشجویی تشکیل شده است.

به گزارش صبح مشهد، احمد میرحسینی با بیان اینکه نامه ابتدایی ما نامه‌ای بود که به مردمی که قرار است در خرداد ماه به پای صندوق‌های رای داده شد، ادامه داد: پیش از این پشت در‌های بسته و بدون شفافیت لازم لیست توسط افراد بسته می‌شد، در حال حاضر با توجه به ادعاهایی که تشکل‌ها گفته‌اند، جنبش دانشجویی با توجه به بی طرفی خود وارد میدان شده است.

وی افزود: شاخصه‌های ما برای افراد اصلح، استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی، شفافیت در سازوکار، قضاوت و تصمیم‌گیری بی طرفانه تشکل‌ها است؛ ما از سه ائتلاف دعوت کردیم و درخواست یک یا چند نماینده کردیم که پس از ایام شهادت امام علی(ع) به صورت جداگانه آن‌ها را به دانشگاه دعوت کنیم.
میرحسینی بیان کرد: مجمع، متشکل از تشکل‌های دانشجویی است و این مجمع برای خود محدودیتی قائل نیست؛ ما در همه حوزه‌ها ورود می‌کنیم و جدا از این سراغ مجامع دیگر رفتیم و با رعایت ضوابط بناست به ما بپیوندند.

نماینده دفتر تحکیم وحدت در خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: ما در دفتر تحکیم وحدت به موضوع مردم‌سالاری دینی می‌پردازیم و قصد داریم از همه اقشار داخل لیست حضور پیدا کنند نه فقط نیروهای انقلابی بلکه قشر خاکستری هم بیایند تا بر سر اهداف مشترک در این مجمع به نتیجه برسیم.

محمدرضا عبدالله آبادی با اشاره به اینکه یک سری لیست‌ها در حال بسته شدن است که با بدنه جامعه مطابقت ندارد، عنوان کرد: اصل این است که مردم بتوانند فرایند رسیدن به این لیست را ببینند و در صورت سوال پاسخ را مستقیم بگیرند، این باعث مشارکت بیشتر می‌شود و این هدف ماست.
وی با بیان اینکه تخصص‌گرایی باید در کنار تفکر اسلامی و انقلابی مطرح شود، افزود: یک نکته مهم در شهر بحث شهرسازی اسلامی است از آنجا که تفکر اسلامی در شهر قالب نیست به دنبال آن ما شاهد شهر سازی اسلامی هم نیستیم. دانشجوها به سطحی از علم رسیده‌اند که در فضای سیاسی کشور ورود کرده و حرف می‌زنند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در خراسان رضوی در رابطه نامه‌ای که به ستاد ائتلاف مبنی بر معرفی نمایندگان و شفافیت ارسال شد، ابراز کرد: بنده خیلی متاسفم که برخی جریان‌های سیاسی برای تصفیه حساب، سوء استفاده کردند، موضع ما در این نامه کاملا بی‌طرف بوده و تنها هدف ما شفافیت و ایجاد بستری بود که بتوان این فرایندها را بهتر قضاوت کرد.

مصطفی سلیمانی‌نسب تصریح کرد: اگر بنا به موضع‌گیری یا انتقاد بود، از کسانی که نام خودشان را ائتلاف گذاشتند و در دوره‌های قبل نظرسنجی برگزار می‌کردند(و خود این برگزارکنندگان داخل لیست‌ها می‌رفتند) انتقاد می‌کردیم، بحث انقلاب در تشکل بنده مورد حمایت است و هر جایی که ما هم‌افزایی نیروهای انقلابی را داشته باشیم موضع ما حمایت است.

وی افزود: متاسفانه وقتی ما با نامزدهای شورای شهر صحبت می‌کنیم کمتر دیده می‌شود الگوی مطلوبی از شهر اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برنامه‌ای برای آن مطرح شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: بسیج دانشجویی اقدامات زیادی را پیرامون انتخابات شروع کرده است، قرارگاه بصیر در دانشگاه با چند محور اصلی کار خود را پیش می‌برد که در یکی از آنها با طرح شبکه ملی و یکی شبکه بومی مسائل به ترتیب انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را بررسی می‌کنند؛ محور بعدی شبکه‌سازی است که از تریبون‌های شهری به تبیین گفتمان شهری می پردازند.
محمدجواد هاشمیان با بیان اینکه رویکرد امیدآفرینی در فضای مجازی و فضای حضوری در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هم‌افزایی جریان دانشجویی نکته بسیار مهمی است و جریان انقلاب و مشارکت حداکثری ما را کنار هم جمع می‌کند.

دبیر قرارگاه مطالبه گری بصیر دانشجویی در ادامه نشست اظهار کرد: برنامه اول بحث پرسش و پاسخ با حضور اصحاب رسانه است، یکی از بحث‌های اصلی ما این است که امروزه جریان دانشجویی متوجه شده که این سیستم به نامزد خود می‌رسند، ما در شورای شهر قبلی دیدیم یک شورا به خاطر مشکلاتی که در لیست داشتند منحل شد و پس از این در بحث نامزدها و سنجش آن‌ها وارد می‌شوند.

برهان دلیری‌فر با بیان اینکه دوستان با یکدیگر هم مناظره می‌کنند و ما در این اتفاق که پیش می‌بریم لازم به ذکر است به هیچ وجه آزادگی دانشجویی خود را از دست نخواهیم داد، تاکید کرد: اگر کسانی خوشحال هستند شادی‌شان بی معناست ما همه را به چالش می‌کشیم، اگر ائتلاف دیگری اعلام موجودیت کند ما در خدمتشان هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن