اخبار مهماسلاید شو

پلیس ششمین طرح اقتدار را یک هفته به اجرا گذاشت

دستگیری روزی ۱۰۰ سارق در مشهد

کد خبر : 52402

پلیس با اجرای یک هفته ای ششمین مرحله از طرح اقتدار در مشهد، ۷۳۰ سارق و مالخر را از مخفیگاه های زیرزمینی بیرون کشید و ۱۱ باند از یغماگران اموال مردم را متلاشی کرد.

صبح مشهد’ فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این عملیات مقتدرانه به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: با تاکید سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی ( فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای مقابله بی امان با یغماگران اموال مردم و دغدغه های شهروندان از افزایش سرقت های خرد، ششمین مرحله از طرح «اقتدار» در مشهد و به مدت یک هفته اجرا شد.

سرهنگ احمد نگهبان که خود به طور مستقیم فرماندهی این عملیات شبانه روزی را به عهده داشت، درباره نتایج این طرح افزود: اگرچه اجرای طرح اقتدار یک هفته طول کشید اما نیروهای انتظامی از یک ماه قبل به صورت آماده باش به رصدهای اطلاعاتی پرداختند و مخفیگاه های زیرزمینی سارقان و مالخران را با دستورات ویژه قضایی و راهنمایی های مستقیم قاضی محمد حسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) شناسایی کردند.

مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: گروه های مختلف با بسیج کلیه نیروهای تخصصی، کلانتری ها و حتی کارکنان ستادی و اداری مشهد در این عملیات گسترده و ضربتی نقش داشتند و پس از شناسایی سارقان سابقه دار و باندهای سرقت در مناطق مختلف شهری، به مدت یک هفته در آماده باش قرار گرفتند تا یغماگران اموال مردم را به چنگال عدالت بسپارند.

سرهنگ نگهبان در ادامه این گفت وگوی اختصاصی به دستگیری ۷۳۰ سارق و مالخر اشاره و تاکید کرد: در میان دستگیرشدگان ۴۸ زورگیر و ۱۵۹ قاپ زن نیز وجود دارند به گونه ای که متهمان و عاملان ۵۴۷ پرونده سرقت در این عملیات هماهنگ شناسایی و دستگیر شدند.

وی به متلاشی شدن ۱۱ باند سرقت نیز در طول یک هفته اشاره کرد و گفت: کشف ۸۰۹ قلم اموال سرقتی به ارزش ۲۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان از دیگر نتایج اجرای ششمین مرحله از طرح اقتدار در مشهد است.

«کلیددار امنیت مشهد» همچنین دستگیری ۱۲۴ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و جمع آوری ۱۶۹ معتاد متجاهر را از دیگر اقدامات پلیس در طول یک هفته گذشته ذکر کرد وادامه داد: در این عملیات ۴ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر، ۱۴ قبضه سلاح جنگی وشکاری به همراه ۸۸ قبضه انواع سلاح سرد کشف شد.وی با تاکید بر این که ۷۰۰ تن از متهمان دستگیر شده سارق هستند (دستگیری روزی ۱۰۰ سارق) اضافه کرد: بررسی سوابق آن ها نشان داد که ۳۶۸ نفر (بیش از ۵۰ درصد سارقان) سابقه دار هستند.

سرهنگ احمد نگهبان ضمن قدردانی از ابراز احساسات مردم هنگام اجرای طرح اقتدار، تصریح کرد: اجرای این گونه طرح ها جلوه ای از اقتدار را برای باورمندان به «امنیت» به نمایش گذاشت تا مردم بدانند که پلیس برای ایجاد احساس امنیت و برخورد قاطعانه با مخلان نظم در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و برای آسایش و رفاه هموطنان از جان مایه می گذارد.

رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: این عملیات همچنان با تجزیه و تحلیل های علمی و شناسایی دیگر مجرمان در پی مطالبات مردمی ادامه خواهد یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن