اسلاید شوشهری

حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران از ایده‌های دفاعی

کد خبر : 52133

امیر فرماندهی قرارگاه شمال شرق نزاجا گفت: در بحث حمایت از شرکت های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد منعقد شد تا از ایده‌ای دفاعی پشتیبانی گردد. کسانی که پروپزال داشته و دفاع کرده اند از تسهیلات معافیت سربازی، استخدام استفاده کرده و از ایده آنها پیشتیبانی و حمایت می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ رضا آذریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، گفت: ۲۹ فروردین یکی از روزهایی است که به یادگار از رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تقویم ثبت شده است. بعد از انقلاب اسلامی کسانی که دوستدار ارتش نیودند، به دنبال تغییر ساختار ارتش بودند و شعار انحلال را سر می‌داند.

وی ادامه داد: ولی با تفکر، اندیشه و تدبیر، حضرت امام (ره) پیام بسیار مهمی در ۲۹ فروردین برای ارتش و مردم عزیز ابلاغ فرمودند. ارتش با این پیام بعد دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی مجددآ متولد شد. ارتش قبل از انقلاب نیز ارتش مردمی و انقلاب بود و از دستورات امام(ره) تبعیت می‌کرد، اما با این پیام ارتش علاوه بر مبارزه با ضد انقلاب آماده سازماندهی و تجهیز شد.

امیر آذریان اظهار کرد: در دفاع مقدس اولین نیروهایی که با نظام بعثی عراق مقابله و برخورد کرد، نیروی ارتش بود. اولین عملیات دفاع مقدس را ارتش با عملیات ثامن الائمه انجام داد. ما هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی‌داشته و راه شهدا و امام راحل را ادامه می‌دهیم.

فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس ارتش برای بالا بردن دفاع با تشکیل سازمان جهاد خودکفایی از تفکر و اندیشه اندیشمندان و جوانان استفاده کرد و باعث عدم وابستگی گردید. اکنون هیچ یک از نیروهای مسلح وابستگی به دیگر کشورها ندارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی زمینی ارتش، نیروی قدرتمند منطقه است، افزود: رسیدن به این مرحله با انتخاب امیر حیدری بود که چندین اتفاق میمون رخ داد. تغییر در نظام ساختار ارتش، تغییر در نظام توپخانه، راداری و پهپاد از جمله آن است. ارتش جمهوری اسلامی ایران با رزمایش‌های متعددی که انجام داده، اقتدار خود را در کشور ثبت نموده است. یکی از آنها تجهیز بالگردها به دوربین‌های دید در شب بود، که قبلا وجود نداشته است.

امیر سرتیپ رضا آذریان در خصوص منطقه شمال شرق نزاجا نیز عنوان کرد: امروز ارتش در منطقه شرق یا یک روش بسیار مناسب از مرزها پاسداری می‌کند. وظیفه ما بسیار سنگین است اما بخاطر نیروهای متعهدی که داریم خطری کشور را تهدید نمی‌کند. تمام تجهیزات را در منطقه داریم تا بتوانیم بهتر مرزها را دیدبانی کنیم.

وی گفت: همچنین در بحث محرومیت زدایی در بهینه سازی جاده‌های روستایی، بازگشایی محورها، بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام گرفته است. در زمستان سال گذشته و سرمای شدید آن، با شعار ” ارتش فدای ملت” وارد میدان شدیم و کمک هایی در سوخت رسانی، توزیع وسایل گرمایشی، پخت و توزیع نان، آب رسانی و بازگشایی سیستم گاز شهری در شهرستان تربت جام انجام دادیم.

امیر فرماندهی قرارگاه شمال شرق نزاجا در خصوص مراسم گرامیداشت هفته ارتش نیز بیان کرد: برنامه‌های هفته ارتش از پنج شنبه ۲۴ فروردین با عطر‌افشانی گلزار شهدا در سراسر منطقه آغاز کردیم. برگزاری یادواره شهدا، شرکت در راهپیمایی روز قدس و شرکت در نماز جمعه، ضیافت افطاری با خانواده شهدای ارتش در مشهد، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، اعزام سخنران به دانشگاه‌ها از جمله دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته است.

وی ادامه داد: مراسم اصلی این هفته، ۲۹ فروردین رژه است، که امسال بخاطر ماه مبارک رمضان، نیروهای پیاده رژه نخواهند داشت.اما رژه نیروهای موتوری تمام نیروهای مسلح را راس ساعت ۷/۴۵ دقیقه در بلوار نماز مشهد در مکان همیشگی خواهیم داشت. در این رژه جدیدترین تجهیزات نظامی و پرش چتر بازان به نمایش در می‌آید.

منبع: مشهد رخداد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن