اجتماعی

پیام تبریک سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و بهار قرآن

کد خبر : 51765

در پیام نوروزی سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان تاکید شد؛ قوای سه گانه بکوشند که با اصلاح سیاست‌های اقتصادی، پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی، ایرانی درخور شأن ایرانی بسازند.

علی کهنمویی پدر حقوق بشر جهان اسلام به مناسبت آغاز سال جدید، پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه جهانی الحرا، متن کامل این پیام که به قلم پدر حقوق بشر جهان اسلام تنظیم شده به شرح زیر است:

تقارن نوروز امسال با ماه رمضان، میمنت و مبارکی آن را صدچندان نموده و نوروز هم‌نشین با بهار قرآن، سالی متضمن به خصلت و شأنیت برادری را ندا می‌دهد. هرآینه که تحول قلوب و ابصار به یمن تجلی بهار در طبیعت رقم می‌خورد، ایرانیان، راسخ‌تر از قبل، فارغ از تمام مصائب، در تقلایی شیرین، هفت‌سین باستانی را به بهانه‌ی دستیابی به سعادت و سلامت بر سفره‌ای متبرک به آب و آینه و قرآن گرد هم جمع می‌کنند تا عناصر گیتی را شاهد نیکبختی سال پیشِ رو قرار دهند و همین امید است که نوروز ایرانیان را زبانزد کرده است.

سالی که گذشت، از بعد اقتصادی، سال سختی بود و شهروندان ایران، با بردباری و ایثار، بار دیگر نشان دادند که کشور و انقلابشان را حافظ‌اند حتی اگر تحریم‌های غیرانسانی دشمنان، سلامتشان را نشانه رفته باشد؛ اما همان‌قدر که برادری و صبر، رمز پیروزی ملت درگذر از گردنه‌ی تحریم است، نباید از تأثیر برخی سوء تدبیرها و سیاست‌های اشتباه مسئولین بر زندگی آحاد ایرانیان، غافل شد. چه دستورات و ابلاغاتی که بر معاش مردم ایران خسران وارد کرد و چه سوء مدیریت‌هایی که کوچک شدن سفره مردم را به همراه داشت.

اگر مردان و زنان ایران شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی را تحمل کردند، انتظار است که در سال ۱۴۰۲، مسئولین قوای سه‌گانه با بسیج تمام قوا، تمام‌قد برای عبور از بحران های اقتصادی، همدل و همراه شوند. ایرانیِ سرافراز که با همت و گردنی افراشته، از پس جنگ تحمیلی برآمد، لایق صف‌های طولانی ارزاق نیست!

این‌ها، بخش کوچکی از انتظارات ولی‌نعمتان این کشور است که اصلاح آن در ید قدرت قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی نهاده شده و انتظار می‌رود با امکانات موجود و با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی، کدورت نشسته بر آینده، زدوده شود و آتیه‌ای روشن برای مردم ایران، این آینه‌داران تمدن و فرهنگ، رقم بخورد.

هم‌وطنان ارجمند
سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان ، ضمن تبریک آغاز سال۱۴۰۲ و آرزوی بهبود اوضاع در تمامی شئون معروض می‌دارد، بیاییم با اقتدا به آیین رحمانی، هوشیارتر از همیشه رمز عبور از سختی‌های احتمالی را، “برادری” قرار دهیم و به تأسی از مرام نوروز، نوزایی و شکوفایی را در افکار و اعمالمان رقم بزنیم.

بپذیریم که با وجود تمامی اختلاف‌نظر و سلیقه ها، همه ما نگران ایرانیم و شرط گذر از مشکلات در با هم بودن ماست. با همدلی و مهربانی، وجود یکدیگر را از مهر و عشق، سخا و صفا و دوستی و مهربانی لبریز کرده، تک‌تک قدم‌هایمان را دغدغه¬مندانه برداشته، با تأمل به قضاوت بنشینیم و صابر باشیم که إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام KUNS و رئیس دادگاه مردمی غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن