اسلاید شوشهری

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

پیش بینی مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی مردم از جشن نیکوکاری

کد خبر : 51694

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: جشن احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند آغاز و تاپایان اسفند ادامه داردو بر اساس مشارکت سال قبل مردم خراسان رضوی پیش بینی می شود بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیزین به نیازمندان و محرومین کمک خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در گفتگوی در خصوص برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در سطح استان ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هفته احسان و نیکوکاری و اعباد شعبانیه، بیان کرد: هر ساله جشن های نبکوکاری در آستانه شب عید در کشور برگزار می شود
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه همیشه بیش از حد انتظار برای محرومین کمک دریافت کردیم که نشاندهنده مهربانی، همدلی و پای کار بودن مردم این مرز و بوم دارد، افزود: از ۱۴ تا ۲۱ به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است اما تا ۲۹ اسفند پایگاه های در سطح استان برای جمع آوری کمک های مردمی فعال خواهند بود.

وی یکی از برنامه های جشن نیکوکاری را زنگ نیکوکاری عنوان کرد و افزود: به صورت نمادین در چند مدرسه با مسئولین ، مدیران مدارس و دانش آموزان زنگ جشن نیکوکاری نواخته شد.

سلم آبادی با بیان اینکه ۷۰۰ مرکز نیکوکاری در میادین، محلات، مصلی نماز جمعه، مساجد و معابر، شهرستان های استان وطیفه جمع آوری کمک های مردی را برعهده دارند، ابراز داشت: ۵۰ ایستگاه ثابت در سطح استان در شهرهای بزرگ‌ برپا شده است که عمده آن در مشهد می باشد.

وی پیش بینی کمک۱۵۰ میلیارد تومانی مردم‌ استان در قالب جشن احسان و نیکوکاری داشت و بیان کرد: یکی از برنامه های امداد در کشور، بهره برداری از ۲۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت می باشد که در استان خراسان رضوی از ابتدای سال ۴۱۰۰ واحد مسکونی در حوزه نیازمندان در حال احداث است که از این تعداد ۱۹۱۵ واحد مسکونی تحویل مددجو شده است .

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هزینه ساخت ۱۹۱۵ واحد مسکونی ۱۵۶ میلیارد تومان بلاعوض توسط امداد و خیرین و ۴۱ میلیارد تومان وام پرداخت شده است و ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت شده که ۳۲۷ میلیارد تومان بابت احداث این مسکن ها هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۴۱۰۰ واحد، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده که در مجموع بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان تنها بلاعوض پرداخت شده است و هر واحد نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

سلم آبادی با بیان اینکه احداث مسکن موجب ایجاد اشتغال شده است، در ادامه با اشاره به برگزاری پویش :نذر امید” با همکاری مسجد مقدس جمکران، گفت: این پویش در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جشنی با حضور ۱۵۰۰ نفر از خانواده های تحت حمایت استان در قالب این پویش، افزود: ۸ هزار بن خرید ۵۰ هزارتومانی با کمک خیرین تهیه و به این مددجویان اهدا تا از ۸۰ غرفه ، موارد مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این غرفه ها مربوط به مدجویانی است که با استفاده از وام اشتغال، کسب و کاری را راه اندازی کرده اند .

وی افزود: با هماهنگی خیرین ۷۵ وانت که هر وانت ۳۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی و در مجموع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در قالب این پویش بین خانواده های نیازمند توزیع شد ، همچنین ۲۵ وانت لوازم ضروری زندگی هر کدام ۳۰ میلبون تومان و در مجموع حدود ۷۵۰ میلیون تومان تهیه و توزیع خواهد شد.

سلم آبادی با اشاره به تسهیلات اشتغال امداد، بیان کرد: در سال۱۴۰۰، ۶۳۰ میلیارد تومان وام اشتغال و امسال ۱۹۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده که نشان از افزایش سه برابری دارد، همچنین ۳۳هزار و ۸۰۰ فقره وام اشتغال پرداخت شده که ۲۳۸۰۰ مورد اشتغال ایجادی بوده است.

وی به پرداخت ۱۰ هزار مورد پرداخت وام برای توسعه طرح های اشتغال و یا کمک به ادامه طرح اشنتغال اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۶۲ میلیارد تومان توسط حامیان مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز شده است که نشان ‌می دهد خراسان رضوی در کشور در جذب حامی سرآمد است.

لازم ذکر است کد دستوری #۰۵۱*۸۸۷۷* آماده دریافت کمک های سخاوتمندان و نیکوکاران است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن