اقتصادی

نماینده حزب‌الله لبنان دربازدیداز نمایشگاه بین المللی مشهد تاکید کرد ؛

ظرفیت مناسب کشور لبنان برای برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران 

کد خبر : 51691

نماینده حزب الله لبنان در ایران گفت: برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، می تواند تجربه موفقی در حوزه روابط اقتصادی دوکشور باشد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد،سید عبدالله صفی الدین در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مشهد وگفت وگو با مدیرعامل نمایشگاه ودوتن از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ظرفیت های خوب نمایشگاهی دو کشور ایران و لبنان، اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان ویترین اقتصادی خراسان رضوی و کشور ایران ،ازامکانات خوب و بالقوه ای برخوردار است. مجموعه اقتصادی بزرگ وزیبایی که اعتقاد دارم این امکانات در تقویت موضع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار مهم است.

وی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از کشور لبنان در زمان سختی ها، افزود: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد، که از دغدغه های مقام معظم رهبری حفظه الله نیز می‌باشد ،باید در اولین فرصت ودرراستای تقویت تعاملات اقتصادی دوکشور دوست وبرادر، فعالیت های اقتصادی گسترش یافته ودراین خصوص ،نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت یا یکی دیگر از شهرهای لبنان همچون دیگر نمایشگاه هایی که در کشور های مختلف از سمت نمایشگاه بین‌المللی مشهدبرگزارمی شود،برنامه ریزی واجرایی شود.

وی اقتصاد را مقوله بااهمیت ونقطه اشتراک مسلمانان وبه ویژه شیعیان در اقصی نقاط جهان ذکرکرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار شیعیان جهان، کشوری است با توانمندی های بسیار ویژه وقابل تحسین دربخش های مختلف اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و…که به وجود تحریم های ظالمانه دشمنان رشد خوبی در بخش های مختلف داشته، لذا مردم کشور لبنان به ویژه شیعیان این کشور نیز نگاه ویژه ای به گسترش ارتباطات در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی دارندوتلاش خواهند کرد تا از این فرصت خوب بهره مند شوند و قطعا برگزاری این نمایشگاه تجربه موفقی نیزبرای نمایشگاه بین المللی مشهد و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

نماینده حزب الله لبنان در ایران با اشاره به استقبال بسیار خوب محصولات ایرانی در کشورهای دیگر به ویژه لبنان، بیان کرد: شکی نیست محصولات ایران در لبنان که طی سالهای گذشته عرضه شده و مورد استفاده مردم قرار گرفته، به ویژه در حوزه مواد غذایی و دارووتولیدات صنعتی و بازرگانی مختلف از لحاظ کیفیت بسیار مناسب و خوب بوده و توانسته نظر مشتریان خود دراین کشور را جلب کند. بنا براین باید برنامه ریزی شود تا این محصولات همچنان با کیفیت خوب و قیمت مناسب به مردم لبنان برسد.

گفتنی است در این دیدار،سردارسیاری،ازفرماندهان سپاه قدس، و نماینده حزب‌الله لبنان در استان خراسان رضوی، مرتضوی ،معاون رییس کل دادگستری خراسان رضوی درامور پیشگیری از وقوع جرم ،علیزاده وطهوریان عسکری ،از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد.سلیمان پور،مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور و ویترین اقتصادی خراسان رضوی، پس از تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توجه به ظرفیت های ۱۵کشورهمسایه با حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، اهتمام ویژه ای را برای برپایی نمایشگاه های مختلف خارجی در این کشورها و شناساندن ظرفیت های اقتصادی کشورمان به دیگر کشورها نموده که آخرین مورد آن هم برگزاری موفق چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان بود که باحضور ۹۸شرکت،موسسه وهلدینگ از اقصی نقاط کشور ودرفضایی به وسعت دوهزار متر مربع مفید از ۲۶تا۲۸بهمن ماه سال جاری برگزار وبه یکی از افتخارات کشورمان در حوزه برگزاری نمایشگاه های خارجی تبدیل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن