اسلاید شوشهری

بیش از ٩٠ درصد تماسهای آتش‌نشانی مشهد مزاحمتی است

کد خبر : 51625

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: افزون بر ٩٠ درصد از تماسهای گرفته شده با این سازمان در کلانشهر مشهد مزاحمتی و غیر مرتبط است.

به گزارش صبح مشهد، آتشپاد دوم مجید فرهادی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: طی سال جاری تاکنون ۶٠۶ هزار تماس با مرکز ١٢۵ آتش نشانی مشهد برقرار شده است که ٣٠ هزار تماس عملیاتی و حدود ۵٠٠ هزار مورد تماسهای مزاحم و اشتباهی است.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت کار سازمان آتش نشانی، مزاحمتها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و مزاحمتهای شهروندان پیگیرد قانونی دارد.

فرهادی خاطر نشان کرد: هفت هزار و ٨۴۵ حریق و هشت هزار و هشت مورد حادثه در سال جاری در مشهد رخ داده و توسط آتش نشانان امداد رسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: متوسط زمان رسیدن به محل حادثه در این کلانشهر چهار دقیقه و ٣۶ ثانیه است، درحالیکه شاخص جهانی متوسط زمان رسیدن به محل حادثه پنج دقیقه است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به فعالیت هزار و ۶٢١ نیرو در ۵۴ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر مشهد افزود: این تعداد ایستگاه تا پایان سال ١۴٠۴ باید به ۵٨ ایستگاه برسد که ایستگاه وکیل آباد تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری می شود.
به گفته وی، امسال به ناوگان آتش نشانی مشهد ٢١ دستگاه اضافه شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ٣٠ هزار قلم تجهیزات عملیاتی در سازمان آتش نشانی مشهد وجود دارد و اکنون اتومات کردن ٢ دستگاه خودرو نردبان دستی نیز در دست اقدام است.

فرهادی افزود: ٩٣٩ عدد شیر هیدرانت نیز در سطح شهر وجود دارد که ۵٠ شیر هیدرانت دیگر نیز بزودی به این تعداد افزوده می شود.

وی در خصوص عملیات خارج از محدوده شهری نیز اظهار کرد: برای عملیات انجام شده در خارج از شهر ۱۵۰ میلیارد ریال از دولت مطالبه داریم که هنوز پرداخت نشده است.

مصدومیت تعدادی آتش نشان در عملیات مسمومیت مدارس

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: در موضوع مسمومیت مدارس هفته گذشته در هفت مدرسه عملیات امداد رسانی انجام و مدارس تخلیه شدند.

فرهادی افزود: تعدادی از دانش آموزان به دلیل استنشاق گاز حال خوبی نداشتند اما خوشبختانه موضوع جدی نبود و تلفاتی نداشتیم.

وی گفت: ۲ نفر از آتش نشانان نیز در این عملیات به لحاظ تنفسی دچار مشکل شدند که پس از ساعاتی از بیمارستان مرخص شدند.
وی در خصوص استخدام بانوان آتش نشان نیز بیان کرد: هم اینک ۶٠ بانوی داوطلب آتش نشان با این سازمان همکاری دارند که درخواست استخدام و جذب ٢٠ بانوی آتش نشانان به وزارت کشور داده شده است.

هم اکنون هزار و ۶٠٠ آتش نشان در ۵۴ ایستگاه کلانشهر مشهد خدمت‌رسانی می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن