اجتماعی

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت توس شرق خبر داد:

رعنا وثوق: اولین کارگاه آموزشی دوران بلوغ و سلامت پوست و مو ویژه دانش آموزان دختر ناحیه ۳ مشهد برگزار شد

کد خبر : 51138

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت توس شرق که به عنوان تنها بانو و سازمان مردم نهاد فعال و دارای مجوز با رویکرد بهداشت و سلامت، فعالیت های چشمگیری برای ارتقای سلامت جامعه بویژه جامعه زنان در کارنامه خود دارد، در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری اولین کارگاه آموزشی دوران بلوغ و سلامت پوست و مو ویژه دانش آموزان دختر ناحیه ۳ مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، رعنا وثوق که در میان بانوان فعال حوزه مسائل اجتماعی و مسئولین استانى و کشوری چهره شناخته شده ای است، با بیان این که از ۲۱ سالگی وارد حرفه آرایشگری شدم، افزود: همیشه یکی از دغدغه هایم ارتقای سطح علمى فعالان سلامت، مادران و دختران که آتیه سازان این کشور هستند و همچنین آرایشگران و رسیدگی به وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوارى بود که از این هنر، زندگی خود را اداره می کردند، چرا که خودم از ۲۱ سالگی سرپرست خانوار شدم و رنج آنها را با تمام وجود درک می کردم.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتم در کنار امور آرایشگری و آموزش، دست به کارهای بزرگ تری بزنم و در سال ۷۲ در مناطق محروم و حاشیه کلان شهر مشهد مثل مهرآباد و شترگلو به شناسایی زن های سرپرست خانوار آسیب دیده و ایجاد اشتغال و تهیه برخی مایحتاج غذایی برای آنها پرداختم.

بانو وثوق افزود: با گذشت زمان و هر چه فعالیت هایم افزون می یافت، اندیشه های بزرگ تری به ذهنم خطور می کرد، زیرا تهدیدهایی که بانوان را بویژه در حوزه سلامت با خطر مواجه می کرد، شناختم و با نگاه عمیق به مسئله تصمیم گرفتم، برای نظام و کشورم اقداماتی هر چند به وسع خویش انجام دهم.

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت توس شرق گفت: از سال ۹۱ تا کنون ۱۸ همایش با عنوان ایمنی و سلامت در حوزه آرایشی و بهداشتی برگزار کردم و از ۲۹ نفر تا ۸۰۰ نفر در این دوره ها حضور داشتند.

وی موضوعات مسائل آموزشی را در زمینه مواد مخدر، قرص های انرژی زا، پودرهای ناس، آمپول های لاغری و شیشه بیان کرد و خاطر نشان ساخت: برای اجرای همایش و دوره های آموزشی فقط از جیب هزینه کردم و هیچ اسپانسر یا کمک دولتی نداشتم.

وی ادامه داد: در برگزاری همایش ها حتی از اساتیدی با تخصص پوست و مو استفاده می کردم.

رعنا وثوق با تاکید بر وجود برخی بی مهری ها در اثنای کارها، خاطر نشان ساخت: عشق به کشور و مردمانم هیچ گاه نگذاشت خسته و رنجور شوم لذا با مراجعه به استانداری خراسان رضوی و مشورت با مدیران وقت تصمیم گرفتیم به همراه تیمی مجرب، انجمن یاوران سلامت توس شرق را راه اندازی نماییم.

وی سن نوجوانی و بلوغ دختران را یکی از مراحل مهم دوران رشد بیان کرد و افزود: سلامت؛ واژه‌ای که منظور از آن رفاه و آسودگی در تمامی زمینه‌های جسمی ، روانی و اجتماعی است. طبیعی است که بخشی از این آسودگی خیال ریشه در ذهن خودمان دارد و بخشی از آن وابسته به اجتماع ما و نحوه برخورد افراد اجتماع با ما است. در جامعه ما نکاتی مانند طبقه زندگی، روابط عمومی، سطح سواد و شهروندی، زیبایی و … تاثیر گذار است. همه ما می‌دانیم که برای اینکه بتوانید شرایط را در نگاه اول به سود خود کنیم و اولین نکته تاثیرگذار در روابطمان ظاهر است. به همین علت رعایت بهداشت پوست و مو از مهم ترین مسائل زندگی افراد جامعه به شمار می رود.

وثوق تاکید کرد: پوست آینه‌ای از شخصیت فرد و زیبایی او است. در واقع از پوست هر فرد می توان مقدار توجه او به سلامت و زیبایی اش را فهمید. دیگر نمی توان با کرم پودرهای سنگین پوست را پوشاند، پس برای جذاب بودن، اعتماد به نفس و درخشش باید اول پوستی سالم داشته باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن