اجتماعیزندگی

در نشست خبری نظام پزشکی مشهد مطرح شد؛ پزشکان مالیات خود را پرداخت می کنند/ زنگ خطر افزایش کلینیک های زیرزمینی زیبایی در مشهد

کد خبر : 19443

مدیر نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تعداد کلینیک های زیرزمینی زیبایی در مشهد که بدون حضور پزشک فعالیت می کنند افزایش داشته است.

به گزارش صبح مشهد، فهمیه سادات سالاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کلینیک ها در حالی به راحتی تبلیغ و فعالیت دارند که عوارض اقدامات آنها را از قبیل امراض پوستی و تناسلی در بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان مشاهده می کنیم.
وی اظهار داشت: اطلاعات موثق حاکی از آن است که ۵۰۰ دستگاه لیزر طی چند سال گذشته وارد مشهد شده که فقط ۵۰ دستگاه در مطب ها و مراکز درمانی زیبایی دارای مجوز فعال است و بقیه در کلینیک های زیرزمینی و غیرمجاز به کار گرفته شده است.
وی گفت: هم اکنون ۲۳ کلینیک زیبایی دارای مجوز در مشهد فعالیت دارد که تحت کنترل و نظارت دانشگاه علوم پزشکی بوده و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد قانونی می شود.
سالاری افزود: از سوی دیگر حیطه فعالیت های کلینیک های زیبایی دارای مجوز مشخص است.
وی اظهار داشت: سایت های مختلف با اسامی گوناگون تبلیغات زیبایی و حوزه سلامت را به صورت غیر مجاز انجام می دهند که ما پیگیری های زیادی در مراکز ذیصلاح قانونی برای برخورد انجام دادیم و البته نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم اثرات شایانی دارد.

جامعه پزشکی شرایط سختی را تحمل می کنند

همچنین دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد هم با اشاره به این که جامعه پزشکی شرایط سختی را تحمل می کند، گفت: طلب پزشکان از سازمان های بیمه گر به شدت افزایش یافته و ما با تاخیر های چند ماهه و بعضا تا سال در وصول مطالبات روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود بد عهدی ها، جامعه خدوم پزشکی خدمت خود را به شهروندان عزیز تداوم خواهد بخشد و نخواهیم گذاشت، برخی مسائل حاشیه ای در روند کار حرفه ای پزشکان خللی وارد کند.

بیرجندی نژاد در ادامه به موضوع جنجالی عدم پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی و یا به کارگیری دستگاه کارت خوان اشاره و خاطر نشان ساخت: نیمی از پزشکان در مراکز دولتی مشغول هستند که مالیات آنها محاسبه و کسر می شود و بقیه هم مطابق درآمد، مالیات خود را پرداخت می کنند و همه موارد شفاف و دور از هر گونه ابهام است. وی افزود: طبیعی است کارت خوان ها اختیاری بوده و هم اکنون ۱۰۰ درصد مراکز دولتی مجهز به کارت خوان جهت پرداخت بوده و اکثریت مطب پزشکان هم از این وسیله استفاده می کنند.

گفتنی است ۲۷۰۰ مطب پزشک در کلان شهر مشهد فعال بوده و از ابتدای امسال هم یک مورد ابطال پروانه طبابت انجام شده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن