استانی

وقوع انفجار مهیب در مرکز شهر نیشابور

کد خبر : 50671

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور از وقوع انفجار مهیب در مرکز این شهر خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، ابوالفضل اسدی افزود: حوالی ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه‌ شامگاه ۲۸ دی‌ماه صدای انفجار هولناک و شعله‌های مهیب آتش، ساکنان خیابان ۱۵ خرداد و کسبه اطراف چهار راه ۱۵ خرداد نیشابور را دچار وحشت کرد.

وی با بیان اینکه این انفجار در یک منزل مسکونی به وقوع پیوسته بود، اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و جرحی نداشته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور عنوان کرد: مالک این ساختمان مسکونی به صورت غیر قانونی از این محل به عنوان انبار نگهداری مواد شیمیایی شامل رنگ، تینر و سایر مواد آتش‌زا استفاده می‌کرده که به دلایل نامعلوم دچار انفجار و آتش‌سوزی شده است.

وی اظهار کرد: ۲ دقیقه پس از اعلام حریق به مرکز ۱۲۵، چهار ایستگاه آتش‌نشانی شامل ۲۰ نفر از آتش‌نشان‌ها در محل آتش‌سوزی حاضر شدند و به انجام عملیات اطفای حریق پرداختند.

اسدی افزود: متأسفانه در این عملیات دو نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی شدند که خوشبختانه حال عمومی‌شان مساعد است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بیان کرد: گاز و برق منطقه وقوع حادثه برای ایمنی بیشتر قطع شده است.

وی گفت: پس از رفع خطر و اطفای حریق، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی برای بررسی دلایل انفجار و آتش‌سوزی وارد ساختمان خواهند شد.

انحراف به چپ اتوبوس مسافربری در نیشابور به دلیل شعله‌ور شدن آتش

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور هم از انحراف به چپ اتوبوس مسافربری با ۱۱ مصدوم در این شهرستان به دلیل شعله‌ور شدن آتش در داخل آن خبر داد.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده افزود: گزارش انحراف به چپ و آتش‌سوزی داخل یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محدوده روستای تخت طاووس نیشابور، ساعت ۲۰٫۴۰ دقیقه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و اکیپ‌های انتظامی و گشت تصادفات و تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بررسی‌های اولیه پلیسی حاکی از آن بود در انتهای اتوبوس آتشی شعله‌ور شده و گویا همین موضوع باعث شتاب‌زدگی راننده و انحراف به چپ اتوبوس و مصدومیت ۱۱ نفر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: با سرعت عمل عوامل آتش‌نشانی و کمک نیروهای انتظامی، شعله‌های آتش مهار و ۸ تن از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ۳ نفر نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی آنان مساعداست.

وی بیان کرد: با تلاش و پیگیری پلیس و همکاری تیم‌های راهداری، مسافران این خودرو در هوای سرد زمستانی به نزدیکترین مسجد اداره راهداری منتقل و اسکان داده شدند.

حسینعلی زاده با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است، از سرعت عمل همکاران خود در پلیس نیشابور و تعامل و سرعت عمل تیم‌های امدادی برای امدادرسانی در این حادثه تشکر کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن