شهری

۱۰ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار خراسانی تحت پوشش بیمه‌ی بازنشستگی بهزیستی هستند

کد خبر : 38480

به گفته‌ی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی از بیمه بازنشستگی بهره‌مند هستند و ۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از محل بیمه‌ی عشایر و روستائیان، مشمول پوشش بیمه باز نشستگی می‌باشند.

به گزارش صبح مشهد، شهره شاهرودی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین گروه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، در اواخر سال ۹۰ تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بنا بر این در پایان ۱۴۰۰ تعدادی از این افراد که واجد شرایط باشند از مزایای بازنشستگی به میزان حق بیمه‌ی واریز شده قرار می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین، بیمه شدگان در زمان بازنشستگی باید حداقل ۵۵ سال سن و سابقه‌ی ده سال پرداخت حق بیمه را دارا باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از زنان سرپرست خانوار، قبل از پوشش خدماتی بهزیستی، سابقه‌ی پرداخت حق بیمه داشته‌اند بنا بر این امکان دارد که در پایان سال ۱۴۰۰ از مستمری بیشتری برخوردار باشند.

شاهرودی گفت: اگر مددجو قبل از پوشش بیمه توسط بهزیستی، سابقه پرداخت حق بیمه نداشته باشد و در پایان ده سال پرداخت حق بیمه، سنش حداقل ۵۵ سال باشد به اندازه ۱۰ روز مستمری بازنشستگی دریافت می‌کند.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت:‌ بنا بر این در بیمه‌ی زنان سرپرست خانوار که در شهر سکونت دارند ۵۵ درصد حق بیمه از محل هدفمندی یارانه‌ها و سازمان‌های مرتبط پرداخت می‌شود و ۴۵ درصد از اعتبارات بهزیستی پرداخت می‌گردد.

شاهرودی یادآور شد: در بخش زنان سرپرست خانوار ساکن روستا حق بیمه تماما از سوی سازمان بهزیستی تأمین می‌گردد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی خراسان رضوی بهره‌مند هستند گفت: میزان حق بیمه‌ی زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی، در ابتدای هر سال از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و ما هم بر همان اساس، پرداخت داریم که البته پرداخت به صورت متمرکز و به سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه پرداختی به مددجو صورت نمی‌گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن