زندگی

به خواستگار دخترم بگویم که قبلا یک خواستگار تا پای عقد داشته؟!

کد خبر : 35069

دخترم دو سال پیش، یک خواستگار جدی داشت که تا مرحله عقد رفتیم، همان شب زنگ زدند و گفتند که پشیمان شدند ولی عقدی صورت نگرفت. الان خواستگار دارد که جواب بله دادیم. آیا به نظر شما لازم است این موضوع را به خانواده داماد بگوییم یا نه؟

صبح مشهد– نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

والد گرامی، پیام شما بسیار مختصر بود و هیچ توضیحی مبنی بر این‌که چرا خواستگار جدی و قبلی دخترتان شب قبل از عقد ناگهان زنگ زدند و ابراز پشیمانی کردند، ندادید. سوال این است که آیا قبل آن نامزدی بوده یا خیر؟ این دوران چه زمان به طول انجامیده؟ تا چه مرحله‌ای از نظر معاشرت اجتماعی و … جلو رفته‌اند؟ با این حال، چند توصیه به شما داریم تا جنبه‌های مختلف مسئله برای شما روشن‌تر شود.

مخفی‌کاری دردسرهای زیادی خواهد داشت
در ازدواج قرار بر این است که دو طرف صادق باشند و راستی را در گفتمان به کار گیرند زیرا دروغ و پنهان‌کاری شاید تا مدت کوتاهی مشخص نشود ولی باید توجه کرد که تا ابد مخفی نمی‌ماند.

این موارد باید حتما به خواستگار گفته شود
در پاسخ به این سوال‌ که باید مسئله مطرح شده را به خانواده داماد بگوییم یا نه، به طور کلی باید توجه داشت برخی مسائل را قبل از ازدواج حتما باید به طرف مقابل گفت، مواردی مانند عقد در گذشته، عقدی که حتی محضری هم نشده باشد، بیماری که به ظاهر مشخص نیست، ویژگی شخصیتی خاص یا خلق‌و‌خوی ناگفته، اختلالات و بیماری های روانی، مسائل جدی اقتصادی که منجر به بی‌پولی می‌شود، در زندان بودن فردی از اعضای خانواده، وابستگی بیمارگونه و افراطی یک یا چند نفر از اعضای خانواده به فرد، رفیق باز بودن، اعتیاد، سیگار کشیدن، مصرف نوشیدنی‌های غیرمجاز حتی به شکل تفننی، مسئله عاطفی که فرد هنوز درگیرش است و خود را رها نکرده و … از مهم‌ترین مسائلی هستند که باید به طرف مقابل گفته شوند.

مواردی که گفتن‌شان لزومی ندارد
یک سری موضوعات هم هستند که هیچ لزومی ندارد طرف‌مقابل را درباره آن‌ها آگاه کنیم، مواردی از قبیل تعداد خواستگارهای قبلی، به زبان آوردن تمام جزئیات زندگی شخصی، رفتارهای ناپسند در گذشته که فرد ترک و توبه کرده، مشکلات جدی در خانواده که الان تمام شده است، منتفی شدن ازدواج به خاطر شرایطی که طرف مقابل برای ازدواج اعلام کرده و … .

شرایط را بسنجید
با توجه به موارد ذکر شده، می‌توانید بسنجید که کدام یک از مسائل مطرح شده شامل حال شما می شود. اگر مسئله شما جزو مواردی بود که حتما باید مطرح کرد، بهتر است دخترتان به خواستگار در جلسه خواستگاری بگوید. مثلا اگر صیغه محرمیت خوانده شده اما چیزی در شناسنامه‌ها ثبت نشده، باز هم باید دخترتان موضوع را به پسر در جلسه خواستگاری بگوید تا بعد مشکلی پیش نیاید. اگر هم موضوعاتی که برای دخترتان اتفاق افتاده، شامل این دسته نیست لزومی به مطرح کردنش نیست.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن