شهری

تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی و کمیته امداد خراسان رضوی امضا گردید

کد خبر : 50021

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی و اداره کل کمیته امداد استان خبر داد و افزود: این انعقاد در راستای رفع مشکل بیکاری گروه های هدف کمیته امداد و کمک به تولید ملی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در خصوص انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی و اداره کل کمیته امداد بیان کرد: به منظور رفع مشکل بیکاری گروه های هدف کمیته امداد و همچنین کمک به تولید ملی و توسعه بنگاههای اقتصادی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تفاهم نامه ای مشترک فی مابین شرکت شهرک های صنعتی و کمیته امداد امضا شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: در این تفاهم نامه چند موضوع محوری با شرکت شهرک های صنعتی پیگیری خواهد شد که مهمترین مسئله ، اشتغالزایی خانواده های نیازمند و کمک به تولید ملی در سطح استان می باشد.

وی در خصوص نحوه همکاری بین دو مجموعه در قالب این تفاهم نامه، گفت: شرکت شهرک های صنعتی با استفاده از ظرفیت بنگاههای تولیدی و اتصال این بنگاهها به کسب و کارهای خورد در کمیته امداد در ایجاد اشتغال سهیم می شوند.

سلم آبادی با بیان اینکه این اقدام بنگاههای تولیدی به عنوان یک حامی و راهبر پشتوانه ای برای کسب و کارهای خورد است، افزود: اگر بنگاههای تولیدی پشتیبان و راهبر کسب و کارهای خورد باشند، ضمن تولید، می توانند اشتغال پایداری ایجاد کنند که این به نفع تولید ملی است.

وی ابراز داشت: بر اساس این تفاهم نامه کارگاه های صنعتی که ظرفیت خالی و یا کم دارند، در اختیار کسب و کارهایی که در کمیته امداد راه اندازی می شود و نیاز به این فضاهای خالی دارد، قرار می گیرد و به درآمدهای پایدار خانواده های تحت حمایت کمک می شود.

سلم آبادی اظهار داشت: در یکی از شهرستان های استان کارخانه ای رویه کفش ها برای دوخت و دوز با ایجاد کارگاهها در روستاها در اختیار بنگاههای خانگی قرار می گیرد، بعد از دوخت، این رویه ها توسط کارخانه جمع آوری و زیرسازی کفش انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد بیان کرد: تکثیر این کسب و کارها، علاوه بر کاهش هزینه های کارخانه ها، موجب اشتغال زنان سرپرست خانوار می شود و آنها ضمن مراقبت از فرزندان خود و کار در منزل، با تولیدی که انجام می دهند، درآمد پایداری را برای خود کسب می کنند.

رضا سلم آبادی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد، برای بنگاههای تولیدی و کارخانجات در صورت بکارگیری مددجویان کمیته امداد در شرکت های خود دو بسته تشویقی را در نظر گرفته است، گفت: این کارخانه ها در ازای بکارگیری و جذب هر نیرویی حداقل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت می کنند و ۲۳ درصد حق بیمه کارگر خود را کمیته امداد پرداخت می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن