اسلاید شویادداشت روز

مواضع صریح دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه در خصوص ریشه مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور:

 محمد حسین روشنک: اعتدال با مرگ هاشمی رفسنجانی به حاشیه رفت/ یکدست شدن مدیریت سیاسی کشور مزیت نیست، خسران است!

کد خبر : 49892

اگر از من سؤال کنند چه عواملی باعث شده غربی‌ها این حوادث را برنامه‌ریزی ،رهبری و هدایت کنند؟ خواهم گفت: عدم موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات ایران و عربستان، چرخش ایران به سمت شرق و پیوستن به پیمان شانگهای، عدم امتیاز دادن در مذاکرات هسته‌ای، عدم ارسال پیام تسلیت برای مرگ ملکه انگلستان و شایعات در رابطه با ارسال پهباد به روسیه در خلال جنگ با اوکراین و برخی موارد دیگر بوده است.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: آن روز که دو رئیس جمهور چهار دوره مدیریت کشور و نوه امام و… در لیست اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نبودند  ، اما احمدی‌نژاد که عامل نابودی همبستگی مردم و اقتصاد کشور است و همین حالا هم درباره نظام و مقام معظم رهبری بدگویی و توهین می‌کند حضور پیدا کرد، برخی مشکلات قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین روشنک، که حدود پنجاه و پنج سال فعالیت در حوزه‌های اقتصادی، ، تولید ، دفاعی ،تحارت ، سازندگی و اجتماعی در سوابق خود دارد و بعد ازپیروزی انقلاب نیز و حوزه سیاسی بانگاه اعتدالیِ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه رفتار معتدلانه داشته است ،در بخش دوم مصاحبه خود با این رسانه که ۲۲ آبان ماه ضبط شد، بیشتر به موضوعات سیاسی، سازندگی ، اجتماعی و دوران دفاع مقدس پرداخت و در پاسخ خبرنگار ما بیان کرد: کشور ما تنها در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای که همزمان با دفاع مقدس بود و بعد از آن دوران سازندگی عملکرد خوبی داشت، در زمان جنگ با اینکه نه ارتش قوی داشتیم نه سپاه و نه بسیج، کشور با اعمال مدیریت خوب و بهره گیری از بسیج «معجزه امام»  باعث شدند حتی یک وجب از خاک ایران عزیز دست دشمن نماند.

رئیس کانون کارآفرینان  خراسان رضوی ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ با هدایت امام کشور را بخوبی مدیریت کردند، بعد از جنگ نیز دوره سازندگی اوج پیشرفت ایران در امرسازندگی و سیاست خارجی بود، همانگونه که رهبری انقلاب بیان داشتند، راه‌آهن‌سازی‌ها بیشتر در آن زمان انجام شد، ضمن اینکه در کسب رضایت مردم نیز خوب عمل کردند. در دوره خاتمی اگرچه در حوزه اقتصاد، تداوم دوره هاشمی بود؛ اما نشان و اقدامی که سنبل و برند اقتصادی در آن دوره باشد، نداشتیم؛ البته واقعاً بسیار بهتر از دو دوره احمدی‌نژاد بود.

روشنک که عناوین بسیاری از جمله چهره ماندگار کار ‌تولید ، چندین دوره کارآفرین و صادرکننده نمونه ملی و استانی را در کارنامه دارد و ایده ها و خلاقیت های برند و برند سازی و تولید بدون کارخانه در کشور بنام وی ثبت است اضافه کرد: در دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، تقریباً اقتصاد ایران نابود شد؛ به طوری که در پایان دوره دولت دهم در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفتم بیست سال زمان لازم است که اقتصاد ایران به حالت قبل از شروع دولت احمدی نژاد برگردد، که البته حالا میگویم بسیار سخت است که برگردد ، در دولت اول روحانی!

اگرچه با کمک هاشمی رفسنجانی کشور توانست تا اندازه‌ای قدمی‌هایی بردارد ، اما در دوره دوم با فوت مرحوم هاشمی ، هردو جناح چپ و راست اجازه ندادند دولت روحانی کارکند، ضمن اینکه شخص روحانی و اطرافیانش نیز اداره کشور را ر‌ها و کار موثری انجام ندادند.

روشنک با اشاره به صحبت‌های دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران سه قوه که گفته بود «بحمدالله اکنون همه یکدست و یکپارچه شده‌ایم» گفت: من روز بعد از این سخن، طی یادداشتی عنوان کردم یکپارچه شدن سیاسی در مدیریت کشور، یک امتیاز یا موفقیت محسوب نمی‌شود بلکه یک خسارت است.

وی در خصوص اتفاقات اخیر عنوان کرد: اگر از من سؤال کنند چه عواملی باعث شده غربی‌ها این حوادث را برنامه‌ریزی ،رهبری و هدایت کنند؟ خواهم گفت: عدم موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات ایران و عربستان، چرخش ایران به سمت شرق و پیوستن به پیمان شانگهای، عدم امتیاز دادن در مذاکرات هسته‌ای، عدم ارسال پیام تسلیت برای مرگ ملکه انگلستان و شایعات در رابطه با ارسال پهباد به روسیه در خلال جنگ با اوکراین و برخی موارد دیگر بوده است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیمان شانگهای و چرخش ایران به سمت شرق که واقعا معلول فشار غربی‌ها به ایران بود، باعث شده غربی‌ها و غربگرایان داخلی نگران شوند؛ چرا که موقعیت ایران برای غرب بسیار حیاتی، استراتژیک و سرنوشت‌ساز است، ضمن اینکه تاریخ نشان میدهد  فراریان از ایران نیز بیشتر در غرب جا خوش کرده اند ،هم چنین بطور سنتی ایرانی های تحصیل کرده در خارج  ، دو تابعیت ها و دارندگان ویلا در خارج و ..مربوط به کشور های غربی بوده و هستند .

روشنک ادامه داد: وقتی ایران بعد از ظریف در بحث هسته‌ای تقریباً از میز مذاکره کنارکشید و امتیاز مورد انتظار غرب را نداد و نخست وزیر عراق نتوانست توافق بین ایران و عربستان را کامل کند، شبکه اینترنشنال ( سعودی )  که برای مقابله با ایران راه اندازی سده است بیش از پیش فعال شد .

وی اضافه کرد: بی‌بی سی که متعلق به خاندان شاه انگلیس است، بعد از عدم ارسال پیام تسلیت ایران برای مرگ ملکه انگلیس، تصمیم به انتقام از ایران گرفت.این‌ موارد بخشی از عوامل خارجی بودند که موجب هماهنگی و تشکیل یک ستاد بسیار قوی و وسیع با پشتیبانی مالی سنگین آمریکا، عربستان، اسرائیل و انگلیس علیه ایران شده است.

روشنک ؛ از جمله عوامل داخلی تاثیرگذار در خصوص اتفاقات اخیر کشور را عدم حضور همه خبرگان و مدیران عالی ادوار گذشته کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش شورای نگهبان، و بد مدیریت شدن صدا و سیما عنوان و بیان کرد: آن روز که دو رئیس جمهور چهار دوره مدیریت کشور و نوه امام و… در لیست اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نبودند  ، اما احمدی‌نژاد که عامل نابودی همبستگی مردم و اقتصاد کشور است و همین حالا هم درباره نظام و مقام معظم رهبری بدگویی و توهین می‌کند حضور پیدا کرد، برخی مشکلات قابل پیش‌بینی بود، شورای نگهبان اصلاح‌طلبان و حتی معتدلین چون لاریجانی را از انتخاب حذف و فقط یک گروه را در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و حتی شورای شهر تأیید کرد و اجازه نداد مردم بویژه جوان و نوجوان در انتخابات ها خود را نشان داده و تخلیه کنند، ضربه ای دیگر به همبستگی جامعه و حوزه سیاسی و مدیریتی کشور وارد شد…

پایان بخش دوم.. این گفتگو ادامه دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن