دانش و فناوری

۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد تحصیل می‌کنند

کد خبر : 49860

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد گفت: هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی از پنج کشور همسایه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که سفیران فرهنگی ما هستند.

به گزارش صبح مشهد، مرتضی رجوعی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون برخی از دانشجویان کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق در دانشگاه امام رضا(ع) تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود هزار دانشجوی خارجی از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) فارغ التحصیل شدند. همچنین هم اینک ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجوی ایرانی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. حدود نیمی از دانشجویان را دختران و نیمی دیگر را هم پسران تشکیل می‌دهند.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه هم اظهار داشت: تعمیق بصیرت دینی و انقلابی دانشجویان، ایجاد ‌نشاط و فضای مفرح، تزریق روحیه امید و خودباوری در جهت شعار “ما می‌توانیم”، گسترش فعالیتهای داوطلبانه دانشجویی در ایام منتهی به ۱۶ آذر و ترویج روحیه کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان از جمله اهداف برنامه های این مناسبت است.

رجوعی افزود: سفر دانشجویی به عتبات عالیات، اعزام دانشجویان به پارک علم و فناوری در راستای اردوی راهیان پیشرفت، ایجاد هم‌افزایی با سایر موسسات وابسته به آستان قدس از جمله موسسه جوانان، همکاری با مرکز بانوان و امور خانواده آستان قدس از دیگر برنامه هایی است که در مناسبتهای مختلف در راستای ماموریتهای علمی و آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) متعلق به آستان قدس رضوی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده‌ است، هم اینک ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، تربیت بدنی، علوم اداری، معماری و شهرسازی و علوم تربیتی و روانشناسی در حال تحصیل هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن