اسلاید شودانش و فناوری

دکتر مسعود میرزایی شهرابی شیمیدان برجسته کشور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی شد

کد خبر : 46385

شیمیدان برجسته کشور و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس پارک علم و فناوری خراسان شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در حکم انتصاب خطاب به دکتر مسعود میرزایی شهرابی آورده است: نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم انتصاب آمده است:امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در ادامه متن انتصاب از سوی وزیر علوم از دکتر میرزائی شهرابی خواسته شده است تا تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری ایجاد شود.

همچنین توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجوئی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش برای مأموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری، سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری، مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا از دیگر خواسته های وزیر علوم در حکم انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان است.

دکتر مسعود میرزایی شهرآبی متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است و دارای دکترای شیمی معدنی و عضو هیات علمی با رتبه استادی دانشگاه فردوسی مشهد است .

وی شیمیدان برجسته کشوراز سال ۱۳۹۸تا  ۱۴۰۰ و جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان در سال ۲۰۲۱شناخته شده است.

همچنین او  برگزیده جایزه ابوریحان بیرونی در سال ۱۳۹۸ و پژوهشگر و محقق برتر دانشگاه فردوسی مشهد و رییس انجمن زئولیت ایران است.

پارک علم و فناوری خراسان با ۳۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن