استانی

حاصل تلاش 6 ماهه اول سال جاری:

اجرای ۹ پروژه در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد

کد خبر : 49597

حاصل تلاش ۶ محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از اجرای بیش از ۹پروژه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱با اعتبار بالغ بر ۲۷۲۳۵میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، نخعی گفت نهالکاری در سطح ۱۰۰ هکتار جهت مقابله با بیابان زایی و تقویت پوشش گیاهی و جذب گرد و غبار و مقابله با طوفان های شن، احداث هلالی آبگیر در سطح ۲۰۰ هکتار همراه با بذرکاری در جهت مدیریت هرزاب تقویت پوشش گیاهی و افزایش آب سفره های زیرزمینی، آبیاری سنواتی در سطح ۳۲۵ هکتار در جهت حمایت از نهال های کاشته شده و کمک به استقرار اولیه گیاهان، تولید نهال گلدانی به تعداد ۱۷۲۵۰ اصله، اجرای بادشکن غیر زنده به طول ۲۵کیلومتر، اجرای عملیات اسکن لیزر فرسایش حوزه زوجی با استفاده از پهباد، کاداستر اراضی ملی در سطح ۳۳۰۰۰هکتار، ، از جمله پروژه های شاخصی هستند که اجرا گردیده است.

نخعی همچنین از تهیه و تصویب ۴ طرح مطالعات مشارکت مردمی در حوزه آبخیزدرای و تصویب ۲طرح مشارکت مردمی کپه کاری و کنتور فارو در مرتع سیاه دره این شهرستان خبر داد.

وی افزود: احاله مدیریت مراتع گیسور ، بهاباد و نوقاب، ممیزی سامانه عرفی چاه منار و کبوترکوه، ممیزی مراتع رهن و ریاب که در مراحل پایانی است، پیگیری طرح مرتعداری شهر روشناوند، صدور مجوز حمل چوب آلات و زغال، نظارت بر بهره برداری از گیاهان دارویی، احاله مدیریت پارک های جنگلی به بخش خصوصی جهت بهبود مدیریت و استفاده از بخش خصوصی و در نتیجه افزایش بهره برداری، پیگیری استعلامات پروژه های گازرسانی صنایع، خط انتقال آب خلیج فارس، خط انتقال فرآورده های نفتی و … از جمله فعالیت های مهم این شهرستان در ۶ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱می باشد.

اضافه می نماید در اجرای ۹ پروژه متنوع منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت روستایی از آنها برخوردار شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن