استانی

۶ اقامتگاه بومگردی غرب خراسان رضوی آماده میزبانی مسافران نوروزی شد

کد خبر : 51753

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در کنار چهار هتل و مهمانپذیر در شهرستان های سبزوار و داورزن آمادگی لازم را برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در غرب خراسان رضوی دارند.

به گزارش صبح مشهد، حسنعلی حبیب پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه غرب خراسان رضوی در نقاط مناسبی راه اندازی شده که می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را میزبانی نماید.

وی تصریح کرد: اقامتگاه های بوم‌گردی ننه‌کلو باباکلو در روستای طبس، نازگل در گودآسیا و زعفرانیه در شهرستان سبزوار، اقامتگاه های بوم‌گردی یلدا و نرگس در مزینان و فهیمی در روستای صدخرو داورزن در کنار هتل کاملیای سبزوار و مجموعه های پذیرایی جهانگردی و پارس در کنار خانه‌مسافر کاهک داورزن میزبان زائران و گردشگران خواهند بود.

حبیب پور افزود: سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران – مشهد و مهمترین مسیر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) قرار دارد که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

وی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار تصریح کرد: ‌همچنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان و تشدید بازرسی‌ها از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

حبیب‌پور ادامه داد: ساماندهی مبلمان و نظافت شهری، رفع نواقص تابلوهای جاده‌ای، پیش‌بینی تامین سوخت مورد نیاز خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت، برگزاری آیین‌های نوروزگاه و استقبال از بهار از دیگر برنامه‌های نوروزی شهرستان سبزوار است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی خطه خراسان است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن