زندگی

نمی‌خواهم یک نامادری بدجنس باشم

کد خبر : 49514

مشاوران دلسوز صفحه خانواده‌و‌مشاوره، یک راهنمایی می‌خواستم از شما. سرنوشت من این‌طور شده که به‌تازگی و در ۴۵ سالگی با مردی ازدواج کنم که دو پسر دارد. یک پسر سه ساله و دیگری هفت ساله. هر دویشان را دوست دارم اما آن‌ها با من برخورد دوستانه‌ای ندارند. نمی‌خواهم در ذهن آن‌ها، من یک نامادری بدجنس باشم. خودم هم یک دختر دارم. چه کار کنم؟

نویسنده : فهیمه ملکی| روان‌شناس‌بالینی دانشگاه علوم‌بهزیستی

صبح مشهد– مخاطب گرامی، این‌که شما سعى دارید با آن‌ها مانند فرزند خود رفتار کنید و درباره این مسئله دغدغه دارید، ارزشمند و قابل‌توجه است. در ادامه چند توصیه به شما مادر گرامی برای مدیریت این موضوع دارم.

کمی صبور باشید
این‌طور که در سوال‌تان مطرح کردید، به تازگى ازدواج کردید و براى شکل گرفتن ارتباط صمیمانه‌تر با این دو کودک سه و هفت ساله، به زمان احتیاج دارید چون این فرایند طى زمان و به تدریج اتفاق مى‌افتد. بنابراین با کمی صبر و توجه به نکاتی برای بهبود این رابطه، به نظر می‌رسد به این خواسته قلبی‌تان دست یابید.

از شوهرتان کمک بگیرید
همچنین ارتباط این دو کودک با مادر خود مسئله مهمى است. اگر مادرشان در قید حیات است و با آن‌ها ارتباط دارد، نوع و میزان ارتباط آن‌ها با مادرشان مهم است. بهتر است پدر براى هر دو کودک با توجه به درک متناسب با سن‌شان، دلیل تغییر شرایط زندگى و خانواده جدید را توضیح دهد. به ویژه براى کودک سه ساله که در شرایط سنى حساس‌ترى است و شاید به علت نپذیرفتن جایگزینی برای مادرش، رفتارهای خوبی با شما نداشته باشد.

از مراقبت‌هاى افراطى بپرهیزید
گاهى اوقات زنانى که نقش مادرى براى فرزندان همسر را می‌پذیرند به دلیل نگرانى از این‌که نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، درگیر مراقبت‌هاى افراطى یا دادن خدمات بیشتر از حد معمول به کودک می‌شوند که این مسئله در دراز مدت باعث خستگى و احساس فشار براى مادر مى‌شود و در تربیت کودک هم مشکل ایجاد مى‌کند. به همین دلیل باید حواس‌تان باشد از مراقبت‌هاى افراطى بپرهیزید.

روحیات هر ۳ کودک را بشناسید
ممکن است شما احساس متفاوتى را با دختر خود تجربه کنید که این موضوعی طبیعى است اما آن چه مهم است نحوه رفتار عادلانه شما با هر سه کودک است. براى برقرارى ارتباط با آن‌ها، باید روحیات‌شان را بهتر بشناسید و علایق، نیازها و اقتضائات سنى هرکدام را در ارتباط‌تان در نظر بگیرید. مشخص کردن زمان‌هایی برای تفریح و شادی، یک توصیه طلایی برای بهبود روابط‌تان به نظر می‌رسد که باید در برنامه‌ریزی‌های تان به آن توجه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن