اسلاید شویادداشت روز

سال مهار تورم و رشد تولید، بر همگان مبارک باشد

کد خبر : 51789

نویسنده: محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم نظام در آغاز ۱۴۰۲ بار دیگر درد آشنا بودن رهبری را به درستی آشکار کرد.

همانگونه که در بیان رهبری بود، یقیناً اصلی‌ترین مشکل و معضل جامعه یعنی تورم و گرانی خود معلول علل است که در پیام نوروزی به خوبی خودنمایی می‌کرد.

عدم‌سرمایه‌گذاری، در سال‌های طولانی، حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور را از جمله تولیدی، عمرانی و ساخت و ساز، تحت تاثیر قرار داده که اثرش در کمبود کالا‌ و خدمات رقابت‌پذیر در ابعاد مختلف و در نهایت تورم سنگین غیرقابل کنترل دیده میشود.

نام‌گذاری امسال که در مقدمه آن رهبری به مشکل اصلی در اقتصاد کشور یعنی کمبود سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته ((که البته تحریم‌ها، حمله به سفارتخانه‌ها و فساد اداری در آن نقش اساسی داشته)) اشاره و خواستند با تقویت سرمایه‌گذاری، تولید افزایش یابد تا تورم در ابعاد مختلف کنترل شود. رهبر بزرگوار در ساعات اول سال، از دولتمردان به ویژه تیم اقتصادی دولت سیزدهم ««که بنظر می‌رسد تاکنون ناموفق بوده»»، خواستند به بنگاه‌های دولتی و خصولتی که توسط دولت اداره میشود و در واقع کل اقتصاد کشور را شامل است (لذا رفتار آنهاست که تورم‌زا بوده و خواهد بود) اجازه ندهند در فروردین سال ۱۴۰۲ به بهانه‌های مختلف از جمله افزایش ۲۷ درصدی مزد کارگران، نرخ تولیدات خود که مواد اولیه و خوراک بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی است را افزایش دهند.

پیرو سخنان رهبری، مردم بویژه فعالین اقتصادی باید هشیار باشند و در مقابل هرگونه گرانی پتروشیمی، فولاد، خودرو، خدمات شرکت‌های انحصاری چون راه آهن، هواپیمایی، آب، برق، گاز، تامین اجتماعی، مالیات، بهره بانکی، حقوق عوارض گمرکی و…از خود مقاومت نشان داده و اجازه ندهند کمترین گرانی حادث شود تا کنترل تورم ممکن گردد.

ادامه دارد…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن