پایتخت فرهنگ اسلامی

آستان قدس رضوی ۶۹ میلیون نسخه کتاب چاپ و منتشر کرده است

کد خبر : 49590

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه در آستان قدس رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش صبح مشهد، عبدالحمید طالبی روز شنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سابقه نشر در این آستان مقدس که منسوب به عالم آل محمد(ص) است، به ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۳۰۵ بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: تعداد آثار منتشر شده این آستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ جلد بوده است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بر اساس سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی به آن تاکید دارند فعالیت‌های فرهنگی و منشورات این مجموعه باید مبتنی بر تبلیغ و تعالیم وحیانی قرآن کریم، سنن پیامبر اکرم(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره امام رضا(ع) باشد.

آستان قدس رضوی ۶۹ میلیون نسخه کتاب چاپ و منتشر کرده است

طالبی با بیان این که در حال حاضر سه تکلیف شامل تولید آثار، ترویج کتابخوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ماست افزود: اقدامات مختلف و متعددی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته و می گیرد که برپایی ایستگاه‌های مطالعه در حرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برخی از اقدامات در حال انجام است.

آغاز طرح نذر کتاب، بذر اندیشه و بینش

مدیر عامل موسسه به نشرانتشارات آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان با هفته کتاب، طرح «نذر کتاب؛ بذر اندیشه و بینش» را آغاز می‌کنیم که این طرح با هدف تامین بسته‌های مطالعاتی کاربردی ویژه نوجوانان و جوانان محروم راه اندازی شده است.

حسین سعیدی افزود: علاقه مندان می توانند از طریق کد دستوری *۸ مربع و به آدرس اینترنتی nazr.razavi.ir و یا از طریق اپلیکیشن رضوان به آدرس app.razavi.ir به شناسه حساب ۱۰۰۱۰۴۱۱۷ و شماره حساب ۷۶۵۸۵۸۵۸۸۶ در این امر خدا پسندانه شرکت کنند.

وی برگزاری سه نشست نقد و بررسی آثار به نشر در فروشگاه مرکزی کتاب مشهد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از برنامه‌های به نشر در هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و ادامه داد: از دیگر اقدامات این موسسه برگزاری جشن امضا در رواق کتاب حرم مطهر رضوی است.

۲۱ تا ۲۸ آبان ماه به نام هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن