مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

۴۶۵ میلیارد تومان برای مشهد ۲۰۱۷ هزینه می شود

کد خبر : 9368
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: اولویت سال آینده بودجه شهرداری مشهد در مورد مشهد ۲۰۱۷، اتمام پروژه های اختصاصی پایتخت فرهنگی جهان اسلام و بهره برداری از آنها تا اوایل سال ۹۶ است و برای این منظور ۴۶۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، «موسی شربت دار» در نشستی خبری با بیان اینکه تنظیم بودجه سال آینده شهرداری مشهد بر مبنای الگوهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار بوده است، گفت: پس از تصویب لایحه اقتصاد مقاومتی در شورای شهر و ابلاغ آن، قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز به ریاست شهردار مشهد در شهرداری تشکیل شد  و مدیریت اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.

وی رقم بودجه نقدی سال آینده شهرداری مشهد را ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بودجه حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی شهرداری مشهد نیز ۵ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه ۷۹۲ میلیارد تومان و در مجموع بودجه کل شهرداری مشهد و سازمان ها و شرکت های تابعه ۸ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان خواهد بود.
بیشترین بودجه برای قطار شهری و حمل و نقل
شربت دار با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ را با توجه به تحقق نیافتن درآمدهای دولت و عدم مساعدت کافی به شهرداری، واقع بینانه تر تدوین کردیم، تصریح کرد: بیشترین میزان هزینه در بودجه سال آینده شهرداری مشهد مربوط به حوزه قطار شهری و حمل و نقل است. معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۵ پیش بینی ما برای کمک های دولت ۲۶۶ میلیارد تومان بود، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت، در اصلاح بودجه، این رقم را به ۱۸۶ میلیارد تومان کاهش دادیم. وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تنها برای ۲۵ میلیارد تومان از رقم یاد شده مبادله موافقت نامه صورت گرفته است که از این رقم کمتر از یک میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۵ میلیارد تومان هم بابت اوراق خزانه برای قطار شهری دریافت کرده ایم.
۴۶۵ میلیارد تومان برای مشهد ۲۰۱۷
وی با بیان اینکه اولویت سال آینده بودجه شهرداری مشهد در مورد مشهد ۲۰۱۷، اتمام پروژه های اختصاصی پایتخت فرهنگی جهان اسلام و بهره برداری از آنها تا اوایل سال ۹۶ است، عنوان کرد: برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام ۴۶۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که از این میزان ۳۵ میلیارد تومان صرف هزینه تبلیغات و برگزاری مراسم ها خواهدشد و ۴۳۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه های این سال هزینه می شود. وی بخشی از تمرکز بودجه سال آینده را مربوط به مشهد ۲۰۱۷ و پروژه های آن عنوان کرد و گفت: اجرای برخی پروژه ها در مسیر زائران و اطراف حرم، زیباسازی بیشتر شهر و توجه به سیما و منظر شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
پیش بینی تحقق ۳۰ درصدی درآمدهای پایدار
«جمال حسن بارانی» مدیر برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه در سال آینده برای درآمد پایدار شهرداری پیش بینی تحقق ۳۰ درصدی بودجه را داریم، افزود: پیش بینی این رقم در سال های گذشته در نهایت ۲۴ درصد بوده است. وی با بیان اینکه در اصلاح بودجه سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری کاسته شد، افزود: این امر نشان دهنده تحقق نیافتن درآمدها به دلیل رکود ساخت و ساز است.
وی همچنین تصریح کرد: بودجه زیباسازی سال آینده شهر با رشد ۱۰۱ درصدی و بودجه شهرسازی و معماری نیز با رشد ۱۴۲ درصدی بسته شده است، ضمن اینکه بودجه سازمان آتش نشانی برای سال آینده نیز ۱۱۸ میلیارد تومان پیش بینی شده که این امر حاکی از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات این سازمان دارد. بارانی گفت: برای سال آینده در حوزه درآمدهای عمومی و کمک های دولتی رشد ۶ درصدی، در حوزه دارایی های سرمایه ای رشد ۳۳ درصدی و در حوزه دارایی های مالی کاهش ۳۳ درصدی در بودجه پیش بینی شده است، ضمن اینکه در مجموع در حوزه منابع ۴ درصد و در حوزه مصارف نیز ۷ درصد رشد پیش بینی شده است. وی افزود: برای درآمدهای حوزه ساخت و ساز، پیش بینی سال جاری هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان بود اما این رقم را در اصلاح بودجه به ۸۴۸ میلیارد تومان کاهش دادیم. وی تصریح کرد: برای سال آینده نیز با توجه به ادامه روند رکود، با یک درصد کاهش، پیش بینی درآمد ساخت و سازها ۸۴۲ میلیارد تومان است.
افتتاح سامانه صدور پروانه الکترونیک در دهه فجر
مدیر برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد همچنین از آماده شدن سامانه صدور پروانه الکترونیک، بدون نیاز به مراجعه به شهرداری خبر داد و گفت: این سامانه قرار است در دهه فجر آغاز به کار کند. وی با بیان این که ۶۶ بسته اقتصادی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان برای مشهد آماده شده است، عنوان کرد: تاکنون هیچ کدام از پروژه های شهرداری مشهد به دلیل کمبود بودجه متوقف نشده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن