اسلاید شوشهری

سبزیجات مشهد در ترازوی گرانی!

کد خبر : 48684

«کاهو کیلویی ۳۰ هزار تومان!» این قیمتی است که یکی از میوه‌فروشی‌های شهر درباره قیمت کاهو اعلام می‌کند.

صبح مشهد- بنا به ادعای میوه‌فروشان قیمت سبزی‌ها در یک یا دو هفته اخیر افزایش یافته، طوری که قیمت هر بسته سبزی‌ خوردن هزار تومان و کاهو حدود دو برابر افزایش داشته است. یکی از میوه‌فروشان دراین‌باره ادعا می‌کند: خودم از میدان بار کاهو را کیلویی ۲۴ هزار تومان می‌خرم که کیفیت هم ندارد و نصف آن را باید برگ کنم و هیچ‌چیز از آن باقی نمی‌ماند. در میدان بار می گویند کاهو صادر می‌شود. سبزی هم چند روزی وارد بازار نمی‌شد، برای همین قیمت‌ها افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت سبزیجات
حسین مصدق، رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار مشهد درباره دلیل عمده افزایش قیمت سبزیجات می‌گوید: سبزیجات روز در میان نیاز به آبیاری دارد. با توجه به کم‌آبی و مقرون به‌صرفه نبودن کشت آن، کشاورزان اقدام به کشت محصولات دیگری کردند که درنتیجه آن سبزیجات در یک تا دو هفته اخیر به‌طور میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد. اکنون مشتریان از ما کاهو خریداری نمی‌کنند و با توجه به این که هیچ‌ سودی برای ما ندارد، برای جور شدن جنس می‌آوریم. وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به این که هوا رو به سردی می‌رود، تا دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.

حیدر ساکن برجی، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد دراین‌باره بیان کرد: دو مسئله وجود دارد. کشاورزان کاهوی کشت اول امسال را به گاوداری‌ها بردند و آن جا کیلویی هزار تومان فروش می‌رفت، به همین دلیل در مرحله دوم کمتر کشت کردند. از طرفی برخی تجار، صیفی‌جات ما را خریداری و به عراق صادر کردند، طوری که کاهو را آن‌ها سر زمین کیلویی ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کردند یا سبزی جعفری سمت تهران کم بود که از این جا به تهران بارگیری و باعث افزایش قیمت سبزیجات درهم شده است. از طرفی در پایان فصل قیمت‌ها تغییر می‌کند. وی افزود: به‌طورکلی علت افزایش قیمت صیفی‌جات علاوه بر صادرات، کم کشت و آب بر بودن آن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن