شهری

مردم آخر هفته به مشهد سفر نکنند!

کد خبر : 31678

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: محدودیتی در ایام محرم برای حضور زائران به مشهد در نظر گرفته نشده اما از مردم می خواهیم آخر هفته به مشهد سفر نکنند.

صبح مشهد– جعفری در گفت و گو با مهر اظهار کرد: محدودیتی در ایام محرم برای حضور زائران به شهر مشهد در نظر گرفته نشده است، اما با توجه به وضعیت هشدار در شهر مشهد مقدس از مردم می‌خواهیم که سفر به مشهد را در شرایط فعلی به ویژه در ایام پایانی هفته لغو و سفر را به زمان دیگری موکول کنند.

احتمال خروج خراسان رضوی از وضعیت قرمز در صورت رعایت بهداشت
همچنین به گزارش ایرنا، بر اساس ارزیابی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در صورت تداوم استفاده عمومی از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، ظرف هفته‌های آینده احتمال خروج استان از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا وجود دارد. رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: حدود ۶۰ درصد شهروندان مشهدی از ماسک استفاده می کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند. رحیمی افزود: در صورتی که این میزان در میان شهروندان مشهدی به ۷۵ درصد افزایش یابد و این روند استمرار داشته باشد می‌توان به خروج این کلان شهر و حتی استان از وضعیت قرمز امیدوار بود. وی گفت: ظرف هفته‌های اخیر به دلیل افزایش رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم، شاهد کاهش موارد بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونا در مشهد و استان بوده‌ایم. جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا نیز از برنامه ریزی برای تدوین نقشه راه ارائه خدمات به بیماران سرپایی کرونایی در شهر مشهد خبر داد. به گزارش وب دا، دکتر بدیعی در حاشیه نشست مشترک با معاون بهداشت و روسای مراکز بهداشت مشهد با بیان این که اجرای برنامه سطح بندی بیماران کرونایی یکی از ابتکارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که از ابتدای اسفند ماه به اجرا در آمد، اظهارکرد: هم اکنون در حوزه ارائه خدمات به بیماران سرپایی به گونه ای برنامه ریزی می شود که بیماران مبتلا یا مشکوک به کووید-۱۹ مراجعه کننده به کلینیک ها و مطب های خصوصی، خدمات را به صورت یکپارچه دریافت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن