پایتخت فرهنگ اسلامی

در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی قرآن و حدیث پژوهی مورد بررسی قرار گرفت:

مجموعه منبرهای سال ۱۳۵۱ مقام معظم رهبری در کتاب «همرزمان امام حسین(ع)»

کد خبر : 48590

قیام قرآنی اهل بیت(ع) با تکیه بر مجموعه منبرهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ماه محرم سال ۱۳۵۱حسینه انصارالحسین که در کتابی با عنوان «همرزمان امام حسین(ع)» منتشر شده است مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، حجت الاسلام والمسلمین بشیر سراجی، استاد حوزه و دانشگاه و از پژوهشگران صاحب اثر تالار محققان کتابخانه مرکزی طی این جلسه که در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، مبارزات سیاسی اهل بیت(ع) را با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با خلق اثر «انسان ۲۵۰ ساله»، معصومین پس از پیامبر اکرم(ص) را به منزله یک انسان می دانند که ۴ دوره صبر و سکوت، دوره حکومت اهل بیت(ع)، ایجاد تشکیلات مخفی و مبارزه تشکیلاتی را در فرایند دعوت به مبانی توحیدی و اسلام راستین و مبارزه با ظلم و جور داشته‌اند.

وی به تلاش دشمنان اسلام با استفاده از سکوت و غفلت مسلمانان در براندازی اسلام راستین اشاره کرد و گفت: دشمنان دین با تضعیف و تحریف و تحقیر قهرمانان دین سعی در منفی‌سازی و پایین آوردن اعتماد به نفس جامعه مسلمین داشته که با بیان حقیقت شخصیت این بزرگان می بایست در مقابل این امر ایستادگی کرد.

شایان ذکر است در این اثر، معظم له طی سلسله سخنرانی‌هایی درباره اهمیت شناخت صحیح امامان و توطئه دشمنان برای تحریف چهره مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمه معصوم(ع) سخن گفته اند.

وحدت شخصیت معصومین در امر جهاد و حیات سیاسی ۴ امام همام بعد از امام حسین(ع) را تحلیل کرده و سپس به بیان حقیقت فعالیت‌های سیاسی آشکار امام‌زادگان از قبیل زیدبن علی پرداخته‌اند.

کتابخانه تخصصی قرآن و حدیث یکی از ۹کتابخانه تخصصی سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است که در سال۱۳۸۹ افتتاح شد و هم اکنون با بیش از ۴۰ هزار منبع اطلاعاتی و ۸ هزار نمونه قرآن چاپی به ۹۰ زبان زنده دنیا خدمات قابل توجهی به علاقه مندان و پژوهشگران ارائه می‌کند.

این نشست از طریق لینک وبینار https://webinar.aqr.ir/andishgah  برای علاقه مندان در دسترس قرار گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن