استانی

افزایش کشفیات خودرو همگام با افزایش ۳۰ درصدی سرقت خودرو ها در خراسان رضوی

پراید و پژو در صدر سرقت های خودرویی خراسان رضوی

کد خبر : 26342

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۳۰ درصدی سرقت خودرو طی ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی سرهنگ محمد بوستانی افزود: بیشترین سرقت خودرو ها در استان خراسان رضوی مربوط به پراید و پژو بوده است که بیشتر آنان به لحاظ ایمنی مجهز نبوده اند.

وی بیان کرد: آمار سرقت خودرو از ابتدای سال جاری در خراسان رضوی سیکل متناوب داشته است، بطوریکه در برخی ماهها افزایش و در دیگر ماهها کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بطور مثال در آبان ماه امسال نسبت به مهر ماه شاهد کاهش سرقت خودرو بوده ایم.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۲۴ درصدی کشف خودروهای سرقتی در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز خبر داد.
به گفته وی :امار کشفیات نشان از تلاش مامورین و پیشرفت چشمگیر در ردیابی خودروهای سرقتی و بی نتیجه ماندن تلاش سارقین است
سرهنگ بوستانی خاطر نشان کرد : سرقت خودروها معمولا از طریق سارقین به چند منظور صورت میگیرد که سرقت خودرو برای سرقت های دیگر ،برای حمل قاچاق و مواد مخدر ، اوراق کردن خودرو و فروش لوازم آن و سرقت اموال ارزشی داخل خودرو از طریق شکستن شیشه یا باز کردن آن از این جمله هستند.

سرهنگ بوستانی با بیان اینکه مهمترین اصل رعایت و مسئولیت پذیری خود فرد است، افزود: اگر خودرو به وسایل ایمنی از جمله سویچ مخفی، دزگیر، ردیاب و سیستم هشدار دهنده مجهز باشد و همچنین از بسته بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کند و خودرو را در محل تاریک و فاقد روشنایی قرار ندهد قطعا کار سارقین دشوار خواهد شد.
وی تصریح کرد :سرقت خودرو در مقایسه با سرقت های دیگر به لحاظ روحی و روانی تاثیر مخربی بر فرد دارد، چرا که گاه این خودرو منبع درآمد زندگی یک فرد یا تمام سرمایه او می باشد.

در پایان گفت :گرچه پارکینگ ها جوابگوی نیاز جامعه نیست و نمیتوان مردم را اجبار و الزام به استفاده از پارکینگ کرد، ولی میتوان با اقدامات پیشگیرانه از وقوع سرقت جلوگیری کرد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن