اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

تاکید امام جمعه مشهد: تولید و انتشار اخبار امید آفرین از سوی خبرنگاران و رسانه ها در اولویت قرار بگیرد

کد خبر : 48092

امام جمعه مشهد گفت: جهاد تبیین برای همه مردم یک تکلیف شرعی است و در خط مقدم این جهاد، خبرنگاران قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: دشمن این بار به جای مقابله رو در رو در عرصه های مختلف اطلاع رسانی و فضای مجازی در حال تلاش بسیار برای ناکارآمد نشان دادن نظام با استفاده از انواع شبکه های اطلاع رسانی خود است .

وی ادامه داد: فعالیت خبرنگاران نیز در خنثی کردن اقدامات دشمن با نشان دادن واقعیت ها و پیشرفت های کشور قابل توجه خواهد بود، زیرا آنان در حال مقابله با اسلام و ملت ایران هستند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امسال همزمانی روز خبرنگار با عاشورا باعث شد تا اهمیت کار رسانه ای آنها در اطلاع رسانی به خوبی مورد توجه قرار نگیرد، این در حالی است که شهدای رسانه در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس بدون هیچ ابزار دفاعی به امر اطلاع رسانی مشغول بودند و بر همین اساس شهدای رسانه در خط مقدم قرار داشتند و کار آنها ارزش عظیمی دارد.

خطیب جمعه مشهد افزود: دشمن با دروغ پردازی و تحلیل نادرست از شرایط کشور به دنبال ناامید کردن مردم است و حال آنکه در این مدت کشور ما دستاوردها و پیشرفت های بی‌نظیری در حوزه های مختلف دیپلماسی خارجی، اقتصاد، صادرات و تولید علم با توجه به تحریم های ظالمانه به دست آورده است. دشمن با همه عوامل خود در تلاش برای ایجاد فضای ناامیدی در کشور است.

او با اشاره به اینکه مسوولان باید برای ساماندهی فضای مجازی کشور تلاش کنند، گفت: اداره کشور پهناوری چون ایران حتماً دارای ایراداتی هست ولی نه آنگونه که دشمنان بیان می‌کنند و با وارونه نشان دادن واقعیت ها به دنبال پیاده کردن نقشه های مغرضانه خود هستند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در این شرایط تولید و انتشار اخبار امید آفرین از سوی خبرنگاران و رسانه ها در اولویت باید قرار گیرد.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: خبرنگاران باید در مسیر حق و مقابله با دشمن وظیفه خود را به درستی انجام دهند و بدین طریق همچون حضرت زینب (س) کاری عظیم را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: کربلا و مصایب آن که بر اهل بیت(ع) واقع شد با تلاش حضرت زینب (س) در خطبه‌های آتشین خود در درباره امویان و ورود به کوفه تبیین شد و حال آنکه دستگاه اموی با تکنیک های رسانه ای همچون برچسب زدن به امام حسین (ع) و استفاده از دروغ پردازی و شایعه اهداف خود را دنبال می کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن