اسلاید شوشهری

پویش “نذر خون حسینی” در خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 47938

پویش نذر خون حسینی همزمان با آغاز ماه محرم و نهم مردادماه، روز ملی اهدای خون در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد، مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این پویش با محور اهدای خون آگاهانه در قالب نذر حسینی مطابق با سالهای گذشته طی ماههای محرم و صفر برپا می شود.

دکتر محمد شریف الحسینی افزود: در این ایام کمک به همنوعان به عنوان سنت حسنه نمود بیشتری دارد و عزاداران سیدالشهدا (ع) می‌توانند به بیماران نیازمند، خون اهدا کنند تا با اهدای خون نجات بخش بیماران و آرامش بخش خانواده‌های چشم انتظار آنان باشند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر می‌باشند، لیکن از عزاداران حسینی تقاضا می‌شود نذر خود را تنها به این ۲ روز اختصاص ندهند و در کل ایام ماه‌های محرم و صفر حضور مستمری داشته باشند، چراکه نیاز بیماران به خون همیشگی است.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: بیماران همواره نیازمند اهدای خون هستند و از ورزشکاران، اصناف، جامعه فرهنگی استان، هیات مذهبی، جوانان، بانوان و آحاد مردم و مسوولان می‌خواهیم تا برای ترویج فرهنگ اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: ذخایر خونی استان خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال مناسب بود اما با شیوع دوباره ویروس کرونا در روزهای اخیر و آغاز فصل گرما شاهد کاهش مراجعات هستیم که امیدواریم در ایام ماه محرم و صفر و با اجرای پویش‌ نذر خون بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

وی بیان کرد: تیم سیار اهدای خون خراسان رضوی نیز آماده اعزام به سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز متقاضی اهدای خون به شکل گروهی می‌باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن