شهری

کرونا در کمین/ احتمال شروع پیک هفتم در مرداد یا شهریور وجود دارد

کد خبر : 47593

دیو کرونا دوباره پس از ماه ها بیدار شده و دوباره همه را غافلگیر کرده است، به طوری که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آمار تعداد بیماران کرونایی سرپایی که تست pcr آن ها مثبت اعلام شده، از ۱۰ تیرماه و تنها در چهار روز از ۳۱ نفر به ۲۳۰ نفر افزایش یافته و این نشان دهنده بیدار شدن دوباره دیو کروناست.

به گزارش صبح مشهد، رئیس نظام پزشکی مشهد نیز با تاکید بر نیاز ورود مجدد حاکمیت به الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام کرد که جلسات قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان به صورت منظم برگزار نشده و مسئولان نیز مانند مردم تصور می کنند کرونا تمام شده است!

ناصر امینی، سرپرست مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه آماری در این زمینه گفت: از ابتدای تیرماه جاری نوساناتی در تعداد بستری های بیمارستانی ما وجود داشته اما از دهم تیر تعداد بستری از ۲۱ مورد به ۹۵ مورد در روز ۱۲ تیر رسیده است. وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی دهم تیرماه ۵۴ نفر بوده که این رقم در ۱۴ تیرماه به ۶۸۹ نفر رسیده است وتعداد افرادی که تست pcr آن ها مثبت اعلام شده است نیز در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ تیر از ۳۱ مورد به ۲۳۰ مورد افزایش داشته که این سرعت افزایش در چهار روز نگران کننده است.

وی ادامه داد: تعداد بستری مثبت ما در همین بازه زمانی از سه نفر در بالاترین سطح خود، به ۲۰ نفر رسیده اما خوشبختانه در این بازه هنوز مرگ و میری را شاهد نبوده ایم.  علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در این نشست در پاسخ به سوال خراسان درباره چگونگی اقدامات مسئولان و متولیان برای بازگشت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به جامعه گفت: من هم با این سوال مهم موافقم چون در نهایت مردم نیز اگر با دستورالعمل و قوانین مورد نیاز روبه رو نشوند به دلیل اطلاعات غلط برخی که می گویند کرونا تمام شده، ممکن است این شیوه ها را رعایت نکنند و لزوم ورود دستگاه های مسئول در این زمینه به شدت احساس می شود، اما از آن جایی که مردم از مسئولان جدا نیستند و مسئولان هم از دل همین مردم هستند، باید بگویم که مسئولان هم امروز در خواب هستند و فکر می کنند به پایان کرونا رسیده ایم.

وی همچنین با انتقاد از برگزار نشدن جلسات ستاد مقابله با کرونای استان گفت: ما همچنان جلسات کمیته های علمی کرونا در بخش تخصصی را برگزار می کنیم اما متاسفانه جلسات قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار نشده  یا به صورت نامنظم برگزار می شود. ما در این چند روز اخیر نامه هایی را به استانداری ارسال کردیم تا دوباره این جلسات را با جدیت دنبال کنند که این مطالبه از سوی مردم نیز باید شکل بگیرد تا کرونا را جدی بگیریم. وی افزود: با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون که پیش از این نقاط بالای دستگاه تنفسی را درگیر می کرد، الان در سویه جدید قسمت های پایینی ریه را درگیر می کند و احتمالا تعداد بستری ها افزایش یافته و ممکن است در دو بازه از اواسط مرداد تا اواخر مرداد یا از اواخر شهریور تا اوایل مهرماه شاهد پیک هفتم کرونا باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن