اسلاید شوشهری

۱۰۶ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان مشهد قلع و قمع شد

کد خبر : 51850

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: عرصه ۱۰۶ هکتاری ساخت و ساز غیرمجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد روز گذشته قلع و قمع شد.

محمد میری دیسفانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پس از گشت و رصد ناظران جهاد کشاورزی، حجم وسیعی از تغییر کاربری های غیرمجاز در این روستا شناسایی شد.

وی ادامه داد:با انجام اقدامات لازم از گسترش یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق احکام صادره قضایی اقدام لازم صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی و انتظامی و بسیج تمامی امکانات عملیات قلع و قمع ۷۵ مورد دیوارکشی، ۱۳مورد بنای در حال ساخت، ۱۵ هزار متر مربع محوطه استخر و جدول کشی در پهنه ای به وسعت ۱۰۶هکتار ساخت و ساز غیرمجاز انجام گرفت.

میری افزود: تمایل شهروندان به داشتن باغ – ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین در داخل شهر افزایش یافته و سودجویان با سوءاستفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان زمینهای کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: بارها دراین زمینه هشــدارها و اخطارهای لازم داده شده است و موارد قانونــی را هــم اعلـام کرده ایــم و عامـلـان این تغییرکاربریها مشــخص و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین از خریداران ملکهای دارای مجوز تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهاد کشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام کنند.

میری افزود:امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این سازمان است و گشت امور اراضی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رساند.

۹۲ هزار هکتار اراضی زراعثی و باغی در شهرستان مشهد زیر پوشش اداره جهاد کشاورزی قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن