شهری

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد:

دیپلم صنایع بازیافت مواد و انرژی به تایید شورای عالی آموزش و پرورش رسید

کد خبر : 40249

سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهدبا همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نسبت به تدوین دیپلم کار و دانش صنایع بازیافت مواد وانرژی اقدام که در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص تصریح کرد، با توجه به نیاز مبرم و اهمیت نیروهای کار تخصصی همراه با دانش ، مهارت و نگرش لازم در حوزه مدیریت پسماند و اجرای آیین نامه همکاری وزارت خانه ها ، سازمان ها و مراکز تولیدی و آموزشی در اجرای نظام جدید آمورش متوسطه ،پیشنهاد دیپلم صنایع بازیافت مواد و انرژی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوربه شورای عالی آموزش و پرورش ارائه و پس از بررسی دقیق و کارشناسی، تایید و مصوب گردید.

مهندس ابوالفضل کریمیان در ادامه تصریح کرد :استاندارد رشته صنایع بازیافت مواد و انرژی ، مشتمل بر سه شغل ( کمک تکنسین صنایع تبدیلی مواد آلی ، کمک تکنسین صنایع تبدیلی پلیمری و کمک تکنسین صنایع تبدیلی سلولزی) است . دبیر کمیته تخصصی پسماند کلان شهرهای کشور همچنین افزود : فارغ التحصیلان این رشته پس از اخذ مدرک دیپلم کارودانش در این رشته می توانند در صنایع بازیافت مواد و انرژی به عنوان نیروی کار ماهر مشغول به کار شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: از آنجایی که هدف اصلی آموزش های کار و دانش ، تربیت تکنسین و نیروی کار توانمند برای تصدی و پذیرش حرفه های مورد نیاز بازار کار است محتوای استاندارد آموزشی و مهارتی این رشته طوری طراحی شده است که بازار کار آن از چشم انداز خوبی برخوردار می باشد و این امکان را فراهم می نماید که دانش آموختگان این رشته تحصیلی بتوانند به راحتی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن