پایتخت فرهنگ اسلامی

رئیس موزه عتبه عباسی: جمع آثار منسوب به ائمه معصوم (ع) در موزه رضوی امر منحصربه فردی است

کد خبر : 47508

رئیس موزه عتبه عباسی در بازدید از موزه‌های رضوی، جمع قرآن‌های منسوب به ائمه معصوم (ع) را امری منحصر به فرد عنوان کرد که در کمتر موزه‌ای در دنیا به چشم می‌خورد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، شوقی موسی، وقف اشیای ارزشمند را نکته مشترک در تمامی موزه‌های اعتاب مقدسه برشمرد و آن را نشان از ارادت بزرگان حکومت‌های مختلف، تجار و مردم این سرزمین‌ها به ساحت مقدس ائمه معصوم (ع) عنوان کرد.

وی، ضمن مقایسه اشیای نفیس موجود در دو مجموعه موزه رضوی و عتبه عباسی به مقایسه لیست اموال موزه عتبه عباسی در سال های ۱۹۳۹، ۱۰۸۰ و ۲۰۰۰ پرداخت و گفت: در مقایسه دارایی این لیست ها به دستبردهای مکرر به اموال این موزه در زمان سقوط صدام می‌رسیم اما در حال حاضر تلاش داریم تا آنچه باقی مانده را سامان دهیم.

شوقی موسی، به وجود هزاران شمشیر در موزه عتبه عباسی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از حاکمان از جمله دو شاه سنی مذهب حکومت عثمانی برای پیروزی در نبردهای خود شمشیرهای نفیسی را نذر سردار لشگر امام حسین(ع) می‌کردند.

وی همچنین به استفاده از تکنولوژی روز در نور، تهویه و میزان رطوبت سنجی محیط موزه های رضوی اشاره داشت و نحوه نگهداری از فرش‌های نفیس در موزه فرش را منحصر به فرد عنوان کرد.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به آرایه‌های به کار رفته در هنر معماری اسلامی حرم مطهر و تشویق دانشجویان به تحقیق پیرامون آن، برای تبادل همکاری‌های مشترک با موزه رضوی اعلام آمادگی کرد و بر کسب تجربیات موزه‌داری از موزه‌های حرم مطهر رضوی تاکید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن