اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با نانوایی‌های غیرمجاز و متخلف برخورد خواهد شد

کد خبر : 11592

فرماندار مشهد گفت: در مسیر برخورد با متخلفان نانوایی‌های غیرمجاز سطح شهر مشهد نظارت‌های ویژه‌ای صورت پذیرفته است.
محمدرحیم نوروزیان در مراسم بزرگداشت دهه کرامت و تقدیر از نانوایان برگزیده مشهد در مسابقات مهارت، اظهار داشت: زندگی کردن در مشهد هم توفیق بوده و هم افتخار است و همه ما تکلیف بزرگی در میزبانی شایسته از مهمانان امام رضا(ع) برعهده داریم.
وی افزود: در شهر امام رضا(ع) همه خدمات باید به شکلی شایسته و پسندیده ارائه شود و این ارائه خدمت مورد رضایت امام رضا(ع) باشد.
فرماندار مشهد با بیان اینکه شغل نانوایی یکی مشاغل سخت و شریف است، خاطرنشان کرد: کار نانوایان در زمینه برکت سفره مردم بوده و باید همه خدماتی که ارائه می‌دهیم مورد رضایت امام رضا(ع) باشد و معتقدیم که خدمت به مردم باید در همه شهرها صادقانه باشد، اما نوع این خدمت در مشهد باید ویژه‌تر باشد.
نوروزیان تصریح کرد: متاسفانه در برخی صنوف ریخت‌وپاش زیاد بوده، اما کیفیت پایین است و در این شهر که بیش از ۳۰ میلیون زائر داریم باید خدمتی شایسته و در خورشان ارائه شود و خوشبختانه در حوزه نان در شهر امام رضا(ع) شاکی‌ای نداشته‌ایم.
وی تاکید کرد: باید در مسیر تقویت و رشد کاری خود در حرفه‌های مختلف از جمله نانوایی به‌‌روز باشیم و در مسیر برخورد با نانوایی‌های غیرمجاز سطح شهر مشهد هم نظارت‌های ویژه‌ای لحاظ شده که بیشتر در اطراف حرم مطهر رضوی بوده تا جلوی سوءاستفاده سودجویان گرفته شود و مشکلی در سلامت جامعه به‌وجود نیاید.
افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کمک شایانی در خدمت سالم، پایدار و باکیفیت می‌کند و یک حوزه این آموزش‌ها در حرفه ‌نانوایان بوده است.
وی افزود: امروزه با پدیده مدرک‌گرایی در رشته‌های نظری از کارشناسی تا دکتری هستیم و توجهی به حرفه‌های موردنیاز جامعه نشده است و آمار موردنیاز را نداریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آمارهای شاغلان در صنعت از ۱۸ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نیروهای دیپلم از ۲۹ درصد به ۴۰ درصد و نیروهای زیر دیپلم کاهش یافته از ۳۰ درصد به زیر ۱۹ درصد رسیده است.
رحیمی تصریح کرد: علاقه مردم به مدرک‌گرایی افزایش یافته و یکی از اقدامات موثر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزاری مسابقات ملی مهارت در رشته‌های مختلف بوده است و در کنار سایر تخصص‌ها نخبه داریم، نخبگان مهارتی هم در حرف مختلف داریم که یکی از این گروه نانوایان هستند؛ همچنین به دنبال افزایش و به‌روز شدن مهارت‌ها هستیم تا شاهد باکیفیت‌ترین خدمت ارائه شده به مردم باشیم.
وی تاکید کرد: به دنبال معرفی و تکریم نخبگان مهارتی هستیم و باید این گروه هم همچون سایر نخبگان عرصه‌های مختلف به مردم معرفی شوند و در این مسیر رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
حمیدرضا نوری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵، اظهار داشت: با گذشت دو ماه از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۳۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خراسان رضوی خریداری شده است.
وی افزود: این میزان خرید در قالب ۴۲ هزار و ۴۰ محموله و با ارزش ریالی یک هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال خریداری و در مراکز ذخیره‌سازی ذخیره گردیده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ ضمن اشاره به پیش‌بینی اعلام شده خرید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: فصل خرید تضمینی گندم تا مهر ماه و تا زمانیکه گندم برای تحویل به مراکز خرید وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت و تاکنون بالغ بر ۸۰ درصد پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان محقق شده است.
نوری تصریح کرد: این میزان خرید در بیش از ۸۰ مرکز، کمیسیون و مراکز مباشری خرید گندم شامل سیلوهای دولتی و خصوصی، کارخانجات آرد و انبارهای تعاون روستایی سطح استان محقق شده است.
وی در رابطه قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۶، تأکید کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری با احتساب ۲ درصد اُفت غیرمفید و ۴ درصد اُفت مفید ۱۳ هزار ریال بوده که با پرداخت جایزه پاکی در ازای هر درصد پاکی گندم و با توجه به کیفیت مطلوب گندم در استان متوسط قیمت گندم‌های خریداری شده ۱۳۰ هزار و ۵۶ ریال رسیده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ در رابطه با جایگاه استان در خرید تضمینی گندم کشور، گفت: خراسان رضوی پس از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس در جایگاه چهارم خرید تضمینی این محصول استراتژیک در کشور قرار دارد.
محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد، گفت: گرانی قیمت نان در مشهد در سه سال‌ اخیر را نداشتیم و آخرین نوبت آن در سال ۹۳ بود که افزایش نرخ ۳۰ درصدی نان را داشتیم.
وی افزود: باتوجه به افزایش هزینه‌ها در بخش‌ها باید اصلاحی در قیمت نان داشته باشیم و اتاق اصناف مشهد اجازه فعالیت به غیرمجاز در هیچ حرفه‌ای از جمله نانوایی را نمی‌دهد.
رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه نظارت ویژه‌ای در تمامی صنوف داریم، خاطرنشان کرد: هرکس که می‌خواهد در هر حرفه‌ای کار کند باید مجوزهای لازم و قانونی را داشته باشد و این نظارت‌ها در تمامی صنوف به‌صورت ویژه صورت می‌پذیرد، به‌خصوص حرفه‌هایی مانند نانوایی که کارشان با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن