اسلاید شواقتصادی

۲.۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی سوغات خراسان رضوی است

کد خبر : 47503

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر گردش مالی سوغات این استان، ۲.۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که رقم بالایی محسوب می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، سید جواد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سهم صنایع دستی از گردش مالی سوغات خراسان رضوی، معادل یک‌ سوم به میزان افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با ۲۲ رشته بومی، دارای مزیت در بخش صنایع دستی است که سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ تراشی (حجاری سنتی)، قلم زنی روی سنگ، ابریشم بافی، نواربافی، زیورآلات سنتی، پوستین دوزی، ارغوان بافی، کاشی سنتی و گلدوزی از جمله این رشته‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ارزش صنایع دستی تولیدی هنرمندان دارای مجوز زیر پوشش معاونت صنایع دستی استان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارزش این تولیدات از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

موسوی گفت: میزان فروش داخلی صنایع دستی استان در سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم در مدت سپری شده از سال جاری ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی ها ۱۹ هزار هنرمند در خراسان رضوی معاش خود را از طریق فعالیت در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی تامین می‌کنند، ادامه داد: بیش از ۹ هزار هنرمند فعال در حوزه تولید و طراحی انواع صنایع دستی در این استان “کارت صنعتگری” دریافت کرده‌اند.

این مسوول اظهارکرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی به گونه ای عجیب و تأثیرگذار موجب ایجاد آرامش و امنیت خاطر در افراد می‌شود و علت مهم گرایش جمعی گردشگران به زندگی سنتی و هنرهای دستی نیز همین نکته است.

وی ادامه داد: این تاثیرات بسیار مورد پسند و اقبال گردشگران و مسافران است و به همین دلیل صنایع دستی یکی از گزینه‌های خوب سوغاتی از نگاه مسافران است.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: با هدایت و حمایت بیشتر از صنایع دستی این سهم را می‌توان به ۲ برابر هم افزایش داد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن