استانی

بیانیه ۶۵ کانون حقوقدان انقلابی در محکومیت رفتار اهانت آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام

کد خبر : 34059

بیانیه ۶۵ کانون حقوقدان انقلابی منطقه شرق و شمال شرق کشور در محکومیت رفتار اهانت آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِّلْعَالَمِینَ/۱۰۷ سوره انبیاء
هنوز غم و اندوه اقدامات سخیف برخی نشریات و رسانه های غربی در توهین به ساخت مقدس نبی مکرم اسلام از چهره امت اسلام زدوده نشده که همزمان و در پازلی دیگر شاهد اظهارات سخیف و حمایت گرایانه رییس جمهور فرانسه از اقدامات موهن و نفرت پراکنی روزنامه شارلی ابدو نسبت به ساحت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم می باشیم. اظهاراتی که چهره تزویر مبانی حقوق بشر غربی و اضمحلال ارزشهای آن را نمایان تر از گذشته نمود. انچه امروز در پی اهانت به عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان واضح و آشکار گردید حکایت از فاشیسم و انحصار طلبی بی ادبانه در لیبرال دموکراسی است که نتیجه آن شکست هنجارهای حقوق بشری اومانیستی می‌باشد.
اهانت به پیامبر گرامی اسلام گر چه به ظاهر توسط رسانه‌ای فرانسوی و توسط جمعی از جاهلان حقیر و بداندیش واقع شده، اما در اصل، نشان از اتخاذ راهبرد اسلام هراسی و پشت پرده‌های پیچیده و کینه ‌توزانه‌ علیه مقدسات اسلامی دارد که در این مرحله رفتار ابلهانۀ رئیس جمهور فرانسه به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تکمیل نموده است. اقدام ننگین رئیس جمهور فرانسه مصداق بارز تنفر پراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

بدینوسیله ما جمعی از حقوق دانان و کانون های حقوقی انقلابی اعلام می‌داریم:
۱٫ اقدام موهن نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبراعظم و حمایت رییس‌جمهور فرانسه به عنوان کشوری که بیشترین آمار مسلمانان قاره اروپا را دارد نه تنها آزادی بیان نیست بلکه‌ نقض ارزشهای بشری، تضعیف آرمان‌های جامعه جهانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز و تهدید علیه صلح و دوستی های پایدار است.

۲٫ اظهارات «امانوئل ماکرون» و تلقی افسارگسیخته ایشان از آزادی خود نقض آزادی بوده و از این حیث اندیشمندان غرب را دعوت به تفکر جدی در برابر تفسیرهای غلط و خوانش‌های خشن از هنجارها و ارزشهای بشری نموده و خواهان اعلام موضع رسمی در خصوص بدعت‌های اهانت آمیز و خطرناک از سوی آنان می باشیم.

۳٫ همانگونه که نظام حقوقی اسلام نیز تاکید دارد آزادی مطبوعات و اندیشه نسبتی با نفرت پراکنی و خشونت و اهانت به ادیان ندارد و این خود هتک حرمت اندیشه و هنر است. بنابراین سریال ابتذال شارلی ابدو و حمایت بی مبنای رئیس جمهور فرانسه خود ترویج خشونت و تهدید علیه صلح پایدار جهانی بوده و لازم است شخص دبیر کل سازمان ملل که وظیفه صیانت از صلح را دارد، می بایست برای تنویر افکار عمومی صلح طلب دنیا و امت اسلام که عقایدشان مورد اهانت قرار گرفته است صراحتا اعلام موضع نماید.

۴٫ سازمان کنفرانس اسلامی بزرگترین اتحادیه اسلامی و همه مراکز دین پژوهشی تمامی کشورهای اسلامی اعم از الازهر، قم، نجف و تمامی نخبگان و اندیشمندان مسلمان درسراسر عالم باید موضوع اهانت به پیامبراعظم را به عنوان نقطه کانونی ضرورت اتحاد برادرانه برخود فرض بدانند و با تمام توان از حق دین و آیین و پدر امت دفاع نمایند.

ما حقوق دانان انقلابی ضمن ابراز تاسف و انزجار شدید و اعلام محکومیت توهین به مقدسات اسلامی، آمریکا، صهیونیسم بین الملل، حکومت و مقام های فرانسه را آمر و عامل و مسئول اصلی این اقدام مجرمانه و شیطانی و ناقض حقوق بین الملل دانسته و نشریه فرانسوی شارلی ابدو را تنها یک پادو و مأمور حقیر و مزدور صهیونیسم اعلام می کنیم و اعلام می داریم که بدانند اگر در مقابل دین ما بایستند در مقابل تمام دنیای آنها با تمام توان خواهیم ایستاد.
در پایان از مسئولین محترم در قوای سه گانه خصوصا قوه مجریه و متولیان دستگاه دیپلماسی میخواهیم از تمامی اهرمها و ظرفیت‌های در اختیار از طریق هم‌افزایی با کشورها و دولت های اسلامی استفاده نموده تا ضمن احقاق حق امت اسلام، مهر تاییدی باشد بر صیانت از حق محبوبیت پیامبر رحمت که خام اندیشان با هژمونی رسانه ای قصد مخفی کردن زیبایی‌های آنرا دارند و انتظار می‌رود نتیجه اقدامات ملموس وعملی خود را به پیشگاه امت اسلام اعلام نمایند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته ۶/۷/۱۳۹۹
جمعی از کانونهای حقوقدان انقلابی شرق و شمال شرق کشور
(خراسان رضوی- خراسان شمالی- خراسان جنوبی- سمنان- سیستان و بلوچستان)

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن