شهری

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خبر داد:

سال گذشته مشکلات ۶۱۰ واحد تولیدی در استان خراسان رضوی حل و فصل شد

کد خبر : 47272

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: براساس سیاست‌های حمایت از تولید سال گذشته مشکلات ۶۱۰ واحد تولیدی در استان حل و فصل شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سید امیر مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت:سال ٩٩ میزان اشتغال زندانیان این استان فقط ۲۲ درصد بود که این میزان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۷۴ درصد رسید.

وی افزود: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور رتبه اول را کسب کردیم و ۶۵۲ جلسه در حوزه صنعت و تولید بدون تشکیل پرونده با ۲ هزار و ۱۱۲ مصوبه تشکیل شد که خروجی آن حل مشکلات ۶۱۰ واحد تولیدی در استان بود و قضات هم ۶۸۱ بازدید از واحدهای تولیدی انجام دادند.

مرتضوی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی، وضعیت نانوایی‌ها و توزیع نهاده‌های دامی ۱۰ جلسه با ۴۳ مصوبه برگزار شد و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفت و در سایر حوزه‌ها نیز سال گذشته بدون تشکیل پرونده، ۲۰۰ مورد مشکل رسیدگی شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: باید مکانی برای جانمایی تجمعات و طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود و این موضوع را باید از دادستانی پیگیری کرد.ضمن اینکه مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای خاص باید به صورت مکتوب اعلام شود تا رسیدگی لازم از طریق سازمان بازرسی و دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.

وی با بیان این مطلب که در بیان مطالبات، تجمع و تحصن چاره کار نیست و باید به دنبال راهکارهای نتیجه بخش بودگفت:برای برگزاری تجمعات قانونی باید مجوز از سوی فرمانداری صادر شود و باید بین تجمعات هدفمند و قانونی با تجمعات تخریبی و اغتشاش تفکیک قائل شد.

مرتضوی در باره برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه در خراسان رضوی اظهارکرد: از اول تیرماه هفته قوه قضاییه آغاز می شود که بازدید از پارک علم و فناوری استان و نشست جمعی از قضات با فعالان حوزه صنعت، تولید و فناوری از برنامه هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد ضمن اینکه برپایی میز خدمت در نماز جمعه این هفته مشهد و خراسان رضوی و افتتاح قرارگاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن