شهری

ارائه خدمات اورژانس مامایی به مادران کرونایی در بیمارستان ام‌البنین(س) مشهد

کد خبر : 42206

رئیس بیمارستان ام‌البنین(س) مشهد گفت: این مرکز درمانی به مادران بارداری که نیاز به خدمات اورژانسی مامایی داشته باشند ارائه خدمت می کند و اگر بعد از بستری، علایم ابتلا به کرونا مشخص شد در اتاق ایزوله جدا از سایر مادران بستری می شوند.

به گزارش صبح مشهد، فریده اخلاقی با اشاره به اینکه مادرانی که از ابتداء ورود علایم حاد تنفسی داشته باشند به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع داده می‌شوند، گفت: اگر شرایط بیمارستان امام رضا(ع) به نحوی بود که امکان بستری بیمار را نداشت، بیمار در این مرکز و در اتاق ایزوله نگهداری و مراقبت می‌شود.

وی ادامه داد: مادرانی که در ابتداء پذیرش بدون علایم بوده و نیاز به خدمات اورژانسی مامایی مانند سزارین و یا زایمان طبیعی داشته باشند، در صورت مثبت شدن تست آنها، بعد از ارایه خدمت جدای از سایرین بستری می‌شوند و در اتاق ویژه زایشگاه مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

به گزارش وبدا، اخلاقی با بیان اینکه در برخی از موارد جان مادر و جنین در خطر است به همین دلیل خدمات در این مرکز درمانی ارایه می شود، گفت: بعد از زایمان اگر مادر دچار علایم حاد تنفسی باشد در آی سی یو بستری می‌شود و در صورتی که نوزاد نیز نیاز به خدمات ویژه درمانی داشته باشد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می شود.

وی گفت: درصورتی که مادر علایم شدید بیماری را نداشت به مادر آموزش داده می شود تا با رعایت نکات بهداشتی و ماسک شیر خود را دوشیده و بعد از استریل کردن به نوزاد داده می شود، اما اگر مادر علایم شدید بیماری داشت تا بهبودی مادر، نوزاد از شیر اهدایی بانک شیر تغذیه می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن