استانی

رفع دو فقره اتفاق در خط انتقال آب ۳۰۰فایبر گلاس شهر بجستان در مدت ۲۰ساعت

کد خبر : 47218

با تلاش شبانه روزی نیروهای بهره برداری و اکیپ اتفاقات در مدت ۱۶ ساعت دو اتفاق در خط انتقال آب شهر بجستان ترمیم شد.

صبح مشهد– این خط انتقال آب دو حلقه چاه مجموعا با دبی ۵۰ لیتر برثانیه را از دشت منصوری و از فاصله حدود ۲۷کیلومتری و طی دو مرحله پمپاژ به شهر بجستان منتقل می کند.

امور بجستان در پی افزایش دمای هوا و افزایش مصرف طی در چند روز اخیر و با هدف افزایش دبی ورودی مخازن و جلوگیری از قطع آب این شهر اقدام به نصب و راه اندازی یک دستگاه الکترو پمپ دیگر کرد که خط انتقال موجود به دلیل فرسودگی در دو نقطه دچار اتفاق و بعلت طولانی بودن زمان رفع اتفاق مشترکین این شهر با قطع آب مواجه شدند.

مدیرامور آبفا بجستان صبح امروز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بروز ۲۰اتفاق در طول سال گذشته بر روی این خط که۹۵درصد نیاز آبی آب شهر را تامین می کند اظهار داشت: برای ترمیم هر اتفاق حدودا ۸ ساعت زمان نیاز داریم که گاهی اوقات به دلیل سختی کار تا ۱۰ ساعت هم به طول می انجامد و نیروهای درگیر در این عملیات به صورت شبانه روزی وبدون وقفه تا رفع کامل اتفاق به کار خود ادامه می دهند.

محمدرضا اکبرنیا اظهار داشت: در جریان دو اتفاق اخیر ، ضمن توجه به مدیریت مصرف و اطلاع رسانی به مشترکین این امور اقدام به توزیع آب تانکری در مناطق مختلف سطح شهر نمود و برداشت آب از ۱۷جایگاه آب شرب هم برای مشترکین امکان پذیر بوده و ادامه داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت سه هزار متر مکعبی مخازن ذخیره موجود آب شهر بجستان اعلام کرد: در حال حاضر آب شبکه به طور کامل برقرار و مخازن آب شهرنیز به مرور در حال آبگیری و کمبود فشار احتمالی در بعضی از نقاط شهر مرتفع خواهد شد .

وی احداث ایستگاه سوم پمپاژ برای کاهش فشار کاری خط انتقال از ۲۴ به ۱۲ بار و کاهش اتفاقات و افزایش دبی انتقال آب و ذخیره سازی آب در این شهر با ۶۲۰۰ مشترک را ضروری دانست و عنوان نمودند اسناد و برآورد اجرای این کار دردست اقدام می باشد و در آینده نزدیک پیمانکار مشخص و انشاا… عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن