اخبار مهم

کیف ‌های رشوه دلار و سکه در دادگاه شهرداری لواسان!

کد خبر : 44002

در سومین دادگاه متهمان شهرداری لواسان از ۴۰ میلیارد رشوه دریافتی چند عضو شورای شهر و شهرداری لواسان رونمایی شد که واکنش های بسیاری به دنبال داشت.

به گزارش صبح مشهد، سومین دادگاه رسیدگی به پرونده شهردار و اعضای شورای شهر لواسان روز گذشته و در دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی برگزار شد که تصاویر کیف های لبریز از دلار و یوروهای دریافتی متهمان به عنوان رشوه خبرساز شد. به گزارش میزان، متهم شیرخانی، متهم ردیف سوم در ابتدای این دادگاه گفت: اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را قبول ندارم و وکیلش نیز به عکس برداری خبرنگاران از کیف های حاوی میلیاردها تومان دلار، یورو و سکه طلا اعتراض کرد.

وکیل متهم ردیف سوم: انتشار تصاویر پول ها و سکه ها خلاف قانون است
وکیل این متهم در این جلسه و پس از صحبت‌های شیرخانی، متهم ردیف سوم ضمن انتقاداتی به رویه دادگاه گفت: این که قبل از شروع دادگاه ۴ کیف سامسونت باز و از خبرنگاران خواسته شود که از آن‌ها عکس و فیلم بگیرند، خلاف قوانین است. اما قاضی در پاسخ گفت که این اقدام با هماهنگی این جانب صورت گرفته است. وکیل متهم در ادامه مدعی شد: در کیفرخواست آمده است که آقای شیرخانی، عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده ، در حالی که موکلم حتی یک روز در هیچ کمیسیونی عضو نبوده است. اما قاضی در پاسخ گفت: تمام گزارش‌های ضابط بر اساس اقاریر متهمان است. وکیل گفت: این گزارش اولیه است و هنوز هیچ اقراری از متهمان گرفته نشده است، موکلم سواد حقوقی ندارد. ضابط پرونده صورت حساب‌هایی را نشان داده و بعد به وی اعلام شده که از خودش دفاع کند. او ادامه داد: شنود مکالمات تلفنی، یکی از مواردی است که در کیفرخواست آمده است. فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) بر شنود مکالمات ممنوعیت دارد و سوال من این است که شنود مکالمات با کدام اجازه قضایی صورت گرفته است. درخواست من این است که شنود‌ها خارج نویسی شود و آن‌ها را بشنویم. قاضی بابایی خطاب به وکیل گفت: این موضوع ربطی به کیفرخواست ندارد. شما دادگاه را به حاشیه می‌برید، ضابط قضایی بدون هماهنگی دادسرا اجازه هیچ کاری را ندارد و هر کاری صورت گرفته با اجازه دادسرا و بازپرس بوده است؛شنود هم مصوبه شورای امنیت ملی است و برای این کار قاضی شنود هم داریم.

وکیل متهم ردیف چهارم: بسیاری از احکام تخریبی کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرا نمی شود
در ادامه جلسه دادگاه ،علی صابری وکیل افراسیابی متهم ردیف چهارم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از متهم پرداخت. وی گفت: در پرونده مطرح شده موکلم با آقای شیخی عضو دیگر شورا بار‌ها اقدام به دریافت رشوه کرده‌اند که جمع مبلغ آن ۱۸۲ میلیون تومان شده است، این اتهام منطقی نیست زیرا هر دو نفر در یک رده سمت در شورا هستند و آقای شیخی بار‌ها گفته هر پولی که گرفته برای خودش بوده است. موکلم فقط یک ماه عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بود که در آن زمان هم حکم تخریب صادر کرده است البته مشکل ما در شهرداری‌ها این است که احکام تخریبی که از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می‌شود، اجرا نمی‌شود. شهرداری مشهد ۳۶ هزار رای ماده ۱۰۰ اجرا نشده دارد.در ادامه هم متهم چراغی گفت: بر اساس قوانین وقتی شما دو هزار متر هم زمین داشته باشید نمی‌توانید بیش از ۱۸۰ متر تا ۲۰۰ متر بسازید این یعنی هدفمان این است که در لواسان ویلاسازی صورت گیرد و آپارتمان ‌سازی نداشته باشیم. قاضی خطاب به متهم گفت: شما می‌رفتید از تخلف جلوگیری کنید اما با دریافت رشوه اجازه ساخت و ساز می‌دادید. این متهم ادامه داد: من هیچ رشوه‌ای دریافت نکرده‌ام و این که گفته می‌شود من برای رشوه سکه گرفته‌ام دروغ است.

نماینده دادستان: ماشین حساب هایمان توان محاسبه این همه تخلف را ندارد!
جعفرزاده، نماینده دادستان در ادامه با نشان دادن کیف ‌های پر از دلار و سکه گفت: یکی از وکلا گفته است که این مبالغ ارزشی ندارند شما ببینید که آیا این پول‌ها و سکه‌ها ارزشی ندارند؟ در حالی که مردم ما در سخت‌ترین شرایط معیشتی قرار دارند عده‌ای با سوءاستفاده اقدام به دریافت رشوه می‌کنند.نماینده دادستان افزود: اهمیت این پرونده در پول‌شویی است. مابه ‌ازای هر متر اضافه بنای ساخت در لواسانات نیم تا ۵/۳ درصد جریمه در کمیسیون است. ماشین‌ حساب‌های ما توان محاسبه این همه تخلف را ندارد اما از ماشین‌ حساب‌های آقایان خبری نداریم.
ماجرای پرونده شهرداری لواسان چیست؟

در این جلسه از دادگاه به عنوان مستندات پرونده، کیف‌های حاوی پول نقد، دلار و یورو معادل ۴۰ میلیارد تومان و بیش از ۷۰۰ سکه طلا که به عنوان رشوه توسط متهمان اخذ شده بود، به نمایش گذاشته شد. این پرونده ۵۱ متهم دارد که شهردار سابق لواسان، اعضای شورای شهر لواسان، برخی از کارمندان شهرداری و پیمانکاران را در بر می‌گیرد. متهمان با سوءاستفاده از جایگاه خود و سوء استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰، ۷۷ و ۵ مقاصد مجرمانه خود را محقق کرده‌اند.مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا و اخذ رشوه طی فقره‌های متعدد، از اتهامات متهمان پرونده فساد در شهرداری لواسان است.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن