اسلاید شوشهری

پدر پیوند کبد ایران: بیمارستان تخصصی پیوند اعضا در مشهد مقدس ساخته شود

کد خبر : 47054

پدر پیوند کبد ایران و رئیس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه گفت:باید بیمارستان پیوند اعضا که تمامی عمل‌های حوزه پیوند در آن انجام می‌شود در این شهر و در جوار بارگاه رضوی ساخته شود تا بتوان به صورت متمرکز به زائران و مجاوران خدمات رسانی کرد.

به گزارش صبح مشهد، سید علی ملک حسینی شب گذشته در جشنواره زندگی که به پاسداشت خانواده اهداء کنندگان عضو در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در زمان خلقت انسان به خودش تبریک گفت و مهم ترین این امر به این دلیل بوده که خداوند متعال بسیاری از صفات خود را در وجود انسان انشاء کرده است اظهارداشت: کرامت، رحمت، بخشش و سخاوت، از جمله صفاتی است که خداوند متعال در وجود انسان ها نهاده است و ایثار و از خود گذشتگی خانواده‌های نجات بخش و اهدا کننده عضو، اوج این صفاتی است که در وجود انسان‌های فداکار است.

وی تصریح کرد: در جامعه بشری حال حاضر که برخی با ساخت بمب‌ها و یا ایجاد جنگ در تلاش برای از میان برداشتن انسان‌ها هستند، عده ای دیگر با فداکاری و ایثار با اهدای عضو عزیزانشان بدون هیچ چشم داشتی به بیمارانی که در رنج و سختی قرار گرفته اند زندگی دوباره می‌بخشند و زمانی که چنین انسان‌هایی را مشاهده می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که چرا خداوند در زمان خلقت انسان به خودش تبریک گفته است.

بنیانگذار پیوند کبد در ایران با بیان اینکه فعالیت در تیم پیوند اعضا، یکی از سخت ترین مشاغل محسوب می‌شود و تمام زندگی شخصی و شغلی‌اش با استرس همراه است تصریح کرد: تمامی افرادی که در زمینه نجات جان بیماران و بخشیدن زندگی دوباره به آنان در تلاش هستند به طور حتم پاداشی اخروی و ابدی در انتظار آنان است.

ملک حسینی با بیان اینکه موفقیت تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین شیراز به دلیل هماهنگی و همکاری تمامی اعضای پیوند عضو است که به صورت شبانه روزی در این مسیر در تلاش هستند اظهار کرد: تعداد بیمارانی که نیاز به پیوند عضو دارند روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان، علاوه بر موارد مرگ مغزی، بیماران قلبی و ریوی که امیدی به حیات ندارند و در لحظات واپسین زندگی هستند نیز در فهرست اهدا عضو قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه پیوند برخوردار است تصریح کرد: لازم است که با همکاری خیران سلامت و عموم مردم، بیمارستان پیوند اعضا که تمامی عمل‌های حوزه پیوند در آن انجام می‌شود در این شهر و در جوار بارگاه منور رضوی ساخته شود تا بتوان به صورت متمرکز به زائران و مجاوران خدمات رسانی کرد.

نام مشهدالرضا(ع) به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیوندی در کشور می‌درخشد

شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: از صمیم قلب از حاضران و برگزارکنندگان این محفل باشکوه تشکر می‌کنیم و معتقدیم که یکی از مقدس‌ترین محافلی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: شروع پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۸۹ و در دوره مدیریت دکتر بهرامی کلید خورد و از آن زمان تاکنون نام مشهدالرضا(ع) به برکت وجود مبارک امام هشتم(ع) به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیوندی در کشور می‌درخشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کار پیوند به‌خوبی و مجدانه و با جدیت تمام در بیمارستان منتصریه مشهد که یکی از ۳ مرکز درمانی پرکار کشور در این عرصه بوده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بی‌شک بزرگترین نقش را در این خصوص اهداکنندگان با تکمیل فرم اهدای عضو و خانواده آنها با پرکردن فرم‌های رضایت اهدای اعضای عزیزانشان ایفا نموده‌اند.

بدیعی تاکید کرد: همزمان با برگزاری این جشن باشکوه جلسات تخصصی با موضوع اهدای عضو در مشهد و با حضور متخصصان این عرصه از سراسر کشور در مشهد در حال برگزاری است و امیدواریم در خروجی آن شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب پس از این جلسه باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن