اخبار مهم

پس از گذشت 2هفته از گزارش «تخلف غیرمنتظره یک کارخانه روغن» انجام شد

پرونده تخلف غیرمنتظره یک کارخانه روغن روی میز دادسرای انقلاب

کد خبر : 46990

پرونده تخلف یک کارخانه روغن استان که اقدام به انباشت ۳۴۰ تن روغن خوراکی در انبار خود کرده بود به اتهام اخلال در نظام اقتصادی راهی دادسرای انقلاب شد.

صبح مشهد- پس از گرانی و کمبود روغن در بازار که به عنوان یکی از اقلام اساسی سبد مصرفی خانوار، موضوع گلایه اکثریت مردم شده بود، روزنامه خراسان گزارش های متعددی را در این باره منتشر کرد و از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

یکی از این گزارش ها، گزارشی با عنوان «تخلف غیرمنتظره یک کارخانه روغن» بود که روزنامه خراسان در ۲۸ اردیبهشت امسال آن را منتشر کرد. در این گزارش، روزنامه خراسان از مسئولان جهاد کشاورزی برای بررسی اوضاع نا بسامان بازار روغن گشت مشترک، درخواست و طی یک بازدید میدانی از بازار عمده فروشان مصلی، مسئولان جهاد کشاورزی را با خود همراه کرده بود. در این بازدید مشخص شد یک کارخانه، به عنوان یکی از چهار کارخانه تولید کننده روغن در استان اقدام به احتکار و امتناع از عرضه کالا در زمان کمبود کرده و پس از این که بازار گرانی روغن داغ شده، کالای تولیدی دو سال گذشته خود را در حالی روانه بازار کرده که تنها چهار ماه از تاریخ انقضای آن باقی مانده بود. اصل ماجرا از آن جا روشن شد که پس از بررسی یک واحد صنفی متوجه شدیم که کارخانه مذکور قیمت مصرف کننده را روی برخی بطری های روغن درج نکرده است . از طرفی، روغن های تولیدی در تاریخ های آذر سال ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ را اواخر اردیبهشت به عمده فروش عرضه کرده بود.

همین موضوع تخلف احتکار از سوی کارخانه تولید کننده روغن را آشکار کرد. وقتی مدیر بازرسی جهاد کشاورزی استان با مدیر کارخانه تماس تلفنی گرفت، او کار خود را این گونه توجیه کرد: این تعداد روغن ته انبار مانده بوده است! هر چند این کالاها قیمت ندارد، اما از ۲۲ اردیبهشت تاریخ را درج کرده ایم.

در پایان بازدید میدانی، ناصر شعربافیان، مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اعلام محرز بودن تخلف کارخانه به خبرنگار خراسان وعده داده بود حتما به کارخانه مذکور مراجعه و این مغایرت را بررسی می کند. وی همچنین در این باره اظهار کرده بود: قبلا به کارخانه تذکرات لازم را داده ایم و صورت جلساتی هم داریم مبنی بر این که گفته اند موجودی قدیم ندارند ولی امروز اعلام می کنند میزانی از قبل موجود بوده است.

وی همچنین اظهار کرده بود: از نظر من تخلف کارخانه در این خصوص و احتکار و امتناع از عرضه کالا در زمان کمبود، محرز است.پس از گذشت حدود دو هفته از این ماجرا، موضوع را مجدد از مسئولان جهاد کشاورزی پیگیری کردیم. ناصر شعربافیان، مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره پیگیری این موضوع بیان کرد: این کارخانه به علت احتکار ۳۴۰ تن روغن در محل کارخانه به عنوان اخلال در نظام اقتصادی، پرونده اش به دادسرای انقلاب نیشابور احاله شده است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن