اخبار مهمدانش و فناوری

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد خبر داد: رونمایی از ۴ خدمت هوشمند مدیریت شهری با حضور وزیر ارتباطات در دومین روز از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد

کد خبر : 18975

در سالن شهر هوشمند خواسته‌ایم دستاوردهای دو سال اخیر مدیریت شهری که با شعار مشهد شهر هوشمند، شهر امید و زندگی ارائه خدمت می‌کند را به مردم ارائه نماییم لذا در این سالن خدمات حوزه‌های مختلف شهرداری مانند خدمات شهری، حمل و نقل، … ارائه می‌شود و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: به بازدید کنندگان از نمایشگاه شهر هوشمند در قالب شارژ کیف پول، هدیه نقدی تعلق می گیرد.
به گزارش صبح مشهد، محمد جواد رجاییان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند که از ۱۲ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد، با وقفه چند ساله، با شکلی جدید، دی ماه جاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: در سالن شهر هوشمند خواسته‌ایم دستاوردهای دو سال اخیر مدیریت شهری که با شعار مشهد شهر هوشمند، شهر امید و زندگی ارائه خدمت می‌کند را به مردم ارائه نماییم لذا در این سالن خدمات حوزه‌های مختلف شهرداری مانند خدمات شهری، حمل و نقل، … ارائه می‌شود و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
*هدیه نقدی به بازدید کنندگان از نمایشگاه شهر هوشمند در قالب شارژ کیف پول
رجائیان تصریح کرد: کیف پول یکی دیگر از خدماتی است که با کمک یکی از بانک‌ها ایجاد شده است که بعد از این مردم می‌توانند پرداخت‌های خردشان چه در حوزه خرید‌های خرد و چه در حوزه‌ پرداخت بهای خدمات حمل و نقل را با این نرم افزار و اپلیکیشن انجام دهند.
وی ادامه داد: ورودی نمایشگاه امسال پولی است اما برای ورود به سالن نمایشگاه شهر هوشمند، کیف پول شهروندان را بیشتر از میزان بلیت ورودی به نمایشگاه، شارژ می‌کنیم که امکان خرید در نمایشکاه برای آنها با این کیف پول وجود دارد تا فرهنگ استفاده از کیف پول در خریدهای خرد زیر ۵ هزار تومان بجای کارت‌های شتاب که هزینه بالایی دارد توسعه پیدا کند.
*رونمایی از کیف پول نرم‌افزاری جدید شهرداری مشهد
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان داشت: امسال کیف پول نرم‌افزاری بدون محدویت‌های کیپاد که نیازمند سیم کارت ‌NFC دار بود را راه اندازی کرده‌ایم که در نمایشگاه مورد رونمایی و استفاده قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: همچنین سند جامع شهر هوشمند مشهد در این نمایشگاه رونمایی می شود. شهر هوشمند را در ۶ بُعد تقسیم‌بندی می‌کنند. شهر هوشمند فقط شهری نیست که فقط زیرساخت‌های هوشمند را داشته باشد بلکه در سند برنامه عملیاتی شهر هوشمند، برنامه‌های مورد نیاز برای ارتقای شهر مشهد در افق ۴ ساله را در ۶ محور مورد توجه قرار داده‌ایم که این برنامه نیز با حضور وزیر ارتباطات رونمایی می‌شود.
رجاییان اذعان داشت: در اختیار گذاشتن اطلاعات شهرداری برای شهروندان با سامانه فاش نیز یکی از دستاوردهایی است که در این نمایشگاه به صورت رسمی توسط وزیر رونمایی خواهد شد.
*افتتاح مرکز نوآوری شهری، فردا با حضور معاون رئیس جمهور
وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری‌ شهری فردا با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می‌شود، خاطرنشان ساخت: محل سابق کارخانه کوکا در بولوار کوثر به عنوان یکی از محل‌ها برای راه‌اندازی این مرکز در نظر گرفته شده بود که در جهت تسریع در جهت افتتاح مرکز، فاز یک در کوهسنگی راه‌اندازی شد و مقرر گردید فازهای توسعه مرکز نوآوری احتمالا در محل سابق کارخانه کوکا در کوهسنگی و یا در چند محل پیشنهادی دیگر راه‌اندازی شود.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: برگزاری مسابقات رباتیک و همچنین سرویس‌های قابل ارائه با پهباد به شهروندان در این نمایشگاه نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد است.
*برگزاری گردهمایی مدیران عامل سازمان فاوای شهرداری‌های کشور در روز دوم برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند مشهد
رجائیان برگزاری همزمان نمایشگاه شهر هوشمند و ایران کام را تصمیم مدیران استانی اعلام کرد و افزود: این تصمیم برای آن بود تا بر غنای این نمایشگاه افزوده شود زیرا هر دو نمایشگاه از یک جنس بوده و موضوعاتشان هم‌پوشانی دارند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بین‌المللی نیست و در سطح ملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه شهر هوشمند با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در روز ۱۲ دی ماه ساعت ۵ عصر افتتاح می‌شود که یکی از برنامه‌های جانبی آن نیز در روز دوم، علاوه بر حضور وزیر ارتباطات برای رونمایی از چهار محصول و خدمت حوزه شهر هوشمند شهرداری، برگزاری گردهمایی مدیران عامل سازمان فاوای شهرداری‌های کشور است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن