شهری

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نوید داد:

راه اندازی صندوق زمین و ساختمان برای اولین بار در کشور توسط شهرداری مشهد

کد خبر : 55386

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ، محمد هادی محمدی مقدم گفت: حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی را در تمامی مناطق شهر مشهد تعریف کرده ایم که امیدواریم با جذب سرمایه گذاران و شروع ساخت ساختمان ها هم در بحث تامین مسکن اتفاق خوبی رقم بخورد و همچنین با شروع این پروژه ها اشتغال خوبی هم ایجاد شود.

محمد هادی محمدی مقدم افزود:شهرداری ازاوایل دهه ۹۰ در حوزه مسکن ورود پیدا کرد و نسبت به همه دستگاه ها در بحث ساخت مسکن شهرداری مشهد پیش قراول بود . بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی را به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران برای افراد کم درآمد و متوسط ساخت و ساز انجام شد .همچنین در فضاهای باز آفرینی شهری نیز اتفاقات خوبی رخ داده است .

وی خاطر نشان ساخت:خوشبختانه امسال با نگاه شورای ششم و تاکید وپیگیری شخص شهردار، هدفگذاری های خوبی در بحث مسکن در دست اقدام داریم . پروژه های خوب در زمین هایی که متعلق به شهرداری است و باید جلب سرمایه و سرمایه گذار را انجام بدهیم که این موضوع نیز تعریف شده است .

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نوید داد:
برای نخستین بار در کشور شهرداری با تایید و تصویب و پشتیبانی شورای ششم، اولین صندوق زمین ساختمان را ایجاد خواهد کرد که مصوبه آن از شورا اخذ شد تا مقدمات آن را فراهم سازیم.
وی ادامه داد: در این راستا باید ارکان صندوق مشخص شده و تاییده های بورس نیز گرفته شود تا بتوانیم به جذب سرمایه های خورد مردم در این صندوق ها بپردازیم که به نظر من اتفاق مبارکی خواهدبود و معتقدم بعد از این صندوق های زمین ساختمان زیادی در مشهد و کشور شکل بگیرد.

محمدی مقدم تصریح کرد: همه تلاشمان را خواهیم داشت که تا آخر سالجاری صندوق زمین ساختمان را به ثمر برسانیم تا شرایط حضور در بورس فراهم شود که اگر این اتفاق بیفتد رغبت سرمایه گذاران مسکن افزایش چشمگیری پیدا می کند .

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد با اشاره به این نکته که حدود ۳۰۰ شغل زیر مجموعه ساخت ساختمان است ، بیان داشت:براساس نظر کارشناسان ،در هر ۵۷ متر ساخت مسکن یک اشتغال ایجاد می شود وخوشبختانه اتفاقات خوبی را دراین نمایشگاه شاهد بودیم که یکی از آنها عدم وابستگی هایمان به خارج از کشور و ارز خارجی بود که بسیار کمتر شده است .

وی افزود: در بحث تجهیزات ساختمانی و تاسیسات مکانیکی و برقی نیز اتفاقات خوبی را در نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد شاهدبودیم که برخی شگفت انگیز بودند . همچنین در بخش مصالح ساختمانی نیز مانند بتن، رابیس و …کارهایی که ارائه شده ، بسیار خوب بود و امیدوارم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی هم‌سازندگان ما به استفاده از محصولات داخلی رغبت پیدا کنند و هم کسانی که در این حوزه زحمت می کشند تشویق شوند که این صنعت ارتقاء و توسعه یابد .

محمدی مقدم تاکید کرد: در بازدید از برخی غرفه ها دریافتم که زیر مجموعه کارگاه ها سبب ایجاد اشتغالزایی زیادی شده است که جای شعف و خوشحالی داردو امیدوارم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی محل عرضه محصولات برای مردم ، سرمایه گذاران و سازندگان فراهم شود و ما نیزدر شهرداری مشهد حداکثر کمک را به صنعت ساختمان درشهر مشهد خواهیم داشت تا این صنعت از رشد خوبی برخوردار باشد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن