اسلاید شویادداشت روز

گذر کرونا از موج به امواج در ایران

کد خبر : 41654

محمدحسین روشنک

این روزها وزرا و مدیران دولت دوازدهم در مرکز، بفکر آینده خود هستند؛ لذا دولت مستقر با ناهماهنگی درونی مواجه است، دولت منتخب نیز مشغول سازماندهی و انتخاب وزرا و تیم همراه آنهاست، این شرایط باعث گردیده کشور بیش از قبل در وضعیت نامناسب مدیریتی برای مقابله با کرونا قرار گیرد، لذا مردم مظلوم و فداکار ایران چاره‌ای ندارند به جز اینکه خود به هموطنان و عزیزان گرفتار و قربانی امواج گونا‌گون کرونا کمک کرده و بدون سر و صدا کشته‌های این ویروس منحوس را به قبرستان‌ها بسپارند.

صبح مشهد– بی‌انگیزگی پایان کار مدیران دولت دوازدهم و عدم شروع به کار دولت سیزدهم، وضعیت اداره کشور را در بسیاری امور، بویژه کرونا که موضوع یادداشت قلم است از کنترل خارج نموده، به طوری که تصور نمی‌‌رود در حال حاضر کنترل موج پنجم کرونا توسط دولت مستقر ممکن گردد؛ بلکه بنظر می‌رسد موچ پنچم به موج ششم متصل و شیوع ویروس کرونا در ایران بجای موج، به امواج تبدیل شود.

بلاتکلیفی پایان کار دولت دوازدهم و عدم شروع کار دولت منتخب باعث گردیده این روز‌ها هیچ فرد و نهادی در هیچ جای کشور خود را موظف به نظارتی بر تجمعات خانگی و غیرخانگی، عروسی‌ها، عزاها، عید دیدنی‌ها، مسافرت‌های گسترده، کنار دریا رفتن‌ها، شلوغی مشهد مقدس و حرم مطهر و دیگر شهر‌های زیارتی و حرم‌ها، کنکور و آزمون‌ها، بازار‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و از همه مهم‌تر رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا نداند و حساسیت پیگیری رعایت رفتار های جلوگیری از شیوع ویروس به حداقل برسد.

تعطیلی طولانی بدون برنامه و تدبیر تهران و کرج نیز که انجام سفر اهالی این شهر‌ها را باعث گردیده، وضعیت را از بد، بدتر کرده است.

متاسفانه رسانه‌ها نیز به دلیل عدم نظارت و کنترل و یا شارژ هزینه و کارمزد، آنگونه که باید برای شرایط کرونایی کشور برنامه‌سازی و تبلیغات مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌ها ندارند، از طرفی مرگ کرونایی انسان‌ها آنقدر بی‌اهمیت شده که حتی مرگ پرندگان وحشی و یا کندن یک درخت، ارزش خبری بیشتری از خبر مرگ صدها نفر با کرونا برای رسانه‌ها پیدا کرده است. همین موضوع است که خبر کرونا حتی در صدا و سیما به خبر دهم به بعد منتقل شده است.

در این شرایط بنظر می‌رسد مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در ماه‌های اولیه کرونا واقعا عملکرد خوبی داشتند این روز‌ها به دلیل عدم امکان اجرای قول‌ها و تعهدات خود در مورد تامین و تزریق واکسن کرونا «قول‌ها و تعهدات ناشی از خوش‌باوری نسبت به خبرهای توخالی تولید گسترده واکسن داخلی» دیگر توان کنترل امواج کرونا را نداشته و با نا‌امیدی به عدم توفیق خود اعتراف می‌کنند، ضمن اینکه اینگونه برداشت می‌شود که ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دیگر مانند گذشته نسبت به امواج کرونا و مرگ مردم حساسیت ندارد و این مرگ‌ها برایشان طبیعی شده است.

اکنون فقط و فقط تنها مردم هستند که می‌توانند مراقب سلامتی و جان خود و اطرافیان و جامعه باشند و چون نظارتی از طرف مقامات مسئول بر رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد، خود به یکدیگر کمک کنند و منتظر بمانند تا دولت منتخب، مستقر شده و از برنامه‌های مقابله با کرونای خود رونمایی کند.

در شرایط فعلی قلم تصور می‌کند، مردم ایران آخرین مردمی خواهند بود که به واکسیناسیون کامل دست پیدا خواهند نمود، مگر اینکه دولت آقای دکتر رئیسی تدبیر ویژه برای تامین واکسن از خارج داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن