شهری

خادم فرهنگ رضوی در حوزه ادبیات آئینی؛

فضای مجازی بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ رضوی است

کد خبر : 46975

خادم فرهنگ رضوی و نویسنده برجسته کشور، فضای مجازی و ابزار رسانه را بهترین و موثرترین روش برای ترویج فرهنگ رضوی و دینی دانست.

به گزارش صبح مشهد، امیر اسماعیل آذر، خادم برگزیده فرهنگ رضوی در سال های گذشته و نویسنده برجسته کشور با اشاره به استقبال هنرمندان غیر ایرانی به ویژه فارسی زبانان از آثار هنری دینی اظهار کرد: برخی از کشورهای فارسی زبان از جمله افغانستان و تاجیکستان خواستار برگزاری مشاعره آیینی در کشورشان هستند.

وی در مورد اقداماتی که طی سال های گذشته در حوزه رضوی داشته است گفت: تالیف کتاب سه جلدی با عنوان «خورشید خراسان» مشتمل بر موضوعاتی چون تاریخ شاعران روزگار کهن تاکنون با موضوع امام رضا(ع)، سیمای حضرت در شعر پارسی و مشاعره رضوی را انجام داده ام.

آذر همچنین برگزاری مشاعره های رضوی واقع در حرم مطهر رضوی و تهیه مقاله علمی و پژوهشی با موضوع بررسی اشعار امام رضا(ع)در نظریه های جهانی در سال های گذشته را از دیگر اقدامات خود در حوزه رضوی برشمرد.

این خادم فرهنگ رضوی در حوزه ادبیات آئینی، ابزار رسانه را در ترویج آثار فرهنگی و هنری دینی در جامعه موثر خواند و افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی بیشترین مخاطب را دارد ،رسانه ها باید در این راستا به صورت جدی تر نقش آفرینی و آثار هنرمندان را به شیوه بسیار تاثیرگذاری منتشر کنند.

وی تاکید کرد: همچنین هنرمندان و شاعران آئینی باید برای ترویج فرهنگ دینی و رضوی در فضای مجازی تولید محتوا داشته باشند و با بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغاتی و تولید آثار فاخر هنری با مضامین دینی و ارزشی در جهت آگاه سازی جامعه و تبیین مفاهیم اسلامی اهتمام بورزند.

آذر همچنین خواستار برگزاری نشست های علمی-شعری به صورت ماهانه در حرم مطهر رضوی با جضور شاعران آئینی و فعال در عرصه رضوی شد.

وی در پایان گفت: نشان خادم فرهنگ رضوی برای بنده یک افتخار است اما اگر این نشان هم به من اعطا نمی شد باز هم فعالیت خود را بیش از گذشته در راستای تولید آثار علمی و پژوهشی رضوی ادامه می دادم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن