استانی

مدیر عامل آبفا اعلام کرد:

برنامه های کوتاه مدت آبفا خراسان رضوی برای مقابله با تنش آب شرب

کد خبر : 56631

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به ۷۴ درصد اقلیم خشک و ۲۶ درصد اقلیم نیمه خشک استان ، بر توجه جدی به موضوع سازگاری با خشکی تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد، “حسین امامی” اظهار داشت:از ۳۷ دشت استان ۳۳ دشت با افت سفره های زیر زمینی مواجه است و ۱۵ دشت در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی در همین رابطه برنامه های کوتاه مدت در دست اقدام سند سازگاری با کم آبی استان را خاطر نشان و بر تامین فوری ۳۱ دستگاه تانکر آبرسان تاکید کرد.

وی گفت: استفاده ازمنابع آبی دیگر ارگان های دولتی همچون ارتش ، سپاه پاسداران ، آستان قدس و عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای آبرسان بخش خصوصی از جمله این برنامه ها است.

وی از گلبهار ، نیشابور ، سبزوار ، تربت حیدریه ، طرقبه ، گناباد، تربت جام ، ریواده ، شاندیز، بردسکن ، صالح آباد ، مشکان ، روشناوند، آلماجق ، بیدخت ، گلمکان ، چناران و باخرز به عنوان شهرهای درگیر بحران شدید آب در خراسان رضوی نام برد و اظهار داشت: با این حال آبفا استان ، تمام توان خود را برای تامین آب کمی و کیفی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در قالب یک میلیون و ۵۴۴ هزار مشترک به کار گرفته است.

وی در همین رابطه شهروندان را به رعایت مدیریت مصرف آب فراخواند و از روستائیان خواست از مصرف آب در موارد غیرشرب نظیر دام و فضای سبز جدا پرهیز کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن