استانی

کارخانه فروکروم جغتای خراسان رضوی در تولید رکورد زد

کد خبر : 52080

مدیر مجتمع فروکروم جغتای گفت: ظرفیت تولید فروکروم در این شهرستان خراسان رضوی پارسال به ۲۹ هزار تن افزایش یافت که این میزان یک رکورد در تولید این ماده محسوب می شود.

به گزارش صبح مشهد، احسان عزیزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این میزان تولید فروکروم با وجود محدودیت در کاهش مصرف برق توسط وزارت نیرو طی سال گذشته ثبت شده که فراتر از ظرفیت اسمی این واحد صنعتی بوده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی تولید این کارخانه، ۲۵ هزار تن فروکروم در سال است که این مجتمع سال گذشته بیش از هزار تن نسبت به سال ۱۴۰۰ و چهار هزار تن در مقایسه با ظرفیت اسمی افزایش تولید داشته است.

عزیزی در ادامه با اشاره به طرح تولید سیلیکون متال به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فروکروم جغتای گفت: این نخستین طرح تولید سیلیکون متال در کشور است که در این مرحله سیلیکون متال در گرید متالورژی تولید و در مراحل توسعه‌ای هم سیلیکون متال در گرید سولار به سبد محصولات مجتمع اضافه می‌شود.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای گفت همچنین طرح های توسعه ای تولید ماسه کرومیتی و کنسانتره و خردایش و دانه بندی سرباره برخی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای این واحد صنعتی است.

کارخانه فروکروم جغتای سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید.

فروکروم پرکربن در فولادسازی به منظور افزودن عنصر کروم به فولاد آلیاژی مصرف می شود.

فروکروم پرکربن در صنایع ریخته گری و فولادهای آلیاژی سخت و مقاوم در برابر حرارت و ضدزنگ و همچنین صنایع آبکاری، عملیات حرارتی و تیغه های برش کاربرد دارد.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن